Gå til innhold

Får noen store barn?


Gjest Skala

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en gutt på 4310g, 53 cm og 38 cm hodeomkrets. At han var så stor kom som et sjokk da jeg er forholdsvis liten (29 år, 160 cm, 58 kg). Ingen i hverken min eller min manns familie har hatt spesielt høy fødselsvekt. SF-målene var over gjennomsnittskurven da jeg var gravid, men de var ikke uvanlig høye. Er det mulig å si hvorfor han ble så stor. Har hørt at barn nummer to ofte blir enda større en den første, stemmer dette? Lurer i såfall på hvordan det skal kunne gå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en gutt på 4310g, 53 cm og 38 cm hodeomkrets. At han var så stor kom som et sjokk da jeg er forholdsvis liten (29 år, 160 cm, 58 kg). Ingen i hverken min eller min manns familie har hatt spesielt høy fødselsvekt. SF-målene var over gjennomsnittskurven da jeg var gravid, men de var ikke uvanlig høye. Er det mulig å si hvorfor han ble så stor. Har hørt at barn nummer to ofte blir enda større en den første, stemmer dette? Lurer i såfall på hvordan det skal kunne gå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Så flott med slikt stort barn! og normal fødsel?

Kvinner med sukkersyke føder større barn, ellers er det bare positivt med stort barn. Neste kan bli et par hundre gram større, men det går sikkert minst like greit, så ikke noe å grue seg for. Du har tilsynelatende et bra bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Så flott med slikt stort barn! og normal fødsel?

Kvinner med sukkersyke føder større barn, ellers er det bare positivt med stort barn. Neste kan bli et par hundre gram større, men det går sikkert minst like greit, så ikke noe å grue seg for. Du har tilsynelatende et bra bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skala!

Det virker som om noen får større barn enn andre, barn født av ikkerøykende mødre er i gjennomsnitt større en barn født av røykende mødre. 2. og 3 barn behøver ikke nødvendigvis bli større enn den førstefødte. Jeg har født 5 barn, på 5.000 gr, 4.260 g, 4.280 g, 3.640 gr. og femte barn ble født for tidlig og veide 3.210 gr. Fødselsvekten ble mindre og mindre for hvert barn. Både min mor og min manns mor fikk store barn.

Lykke til

Vennlig hilsen

rosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skala!

Det virker som om noen får større barn enn andre, barn født av ikkerøykende mødre er i gjennomsnitt større en barn født av røykende mødre. 2. og 3 barn behøver ikke nødvendigvis bli større enn den førstefødte. Jeg har født 5 barn, på 5.000 gr, 4.260 g, 4.280 g, 3.640 gr. og femte barn ble født for tidlig og veide 3.210 gr. Fødselsvekten ble mindre og mindre for hvert barn. Både min mor og min manns mor fikk store barn.

Lykke til

Vennlig hilsen

rosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...