Gå til innhold

NHD og dere andre: Kroppsterapi


Gjest En undrende person

Anbefalte innlegg

Gjest En undrende person

Har blitt foreslått av min nye behandler at vi skal forsøke kroppsterapi som en slags form for behandling.

Det jeg lurer på er om noen kan forklare meg litt generelt hva kroppsterapi går ut på, og hva slags psykiske lidelser den slags form for terapi blir brukt mot.

Jeg lurer også på om noen av dere har hatt kroppsterapi som et alternativ til behandling, og hvordan slags innvirkning og hva syntes dere om denne slags form for terapi?

Håper inderlig at noen vil svare meg på disse spørsmålene, fordi det vil bety så mye for meg og vite litt om hva kroppsterapi innebærer, og vil vite litt om andres erfaringer i forbindelse med den terapiformen.

Takker så mye for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en underende person

Jeg vet ikke hva "kroppsterapi" er.

Mener du derimot psykomotorisk fysioterapi, vil du finne flere svar om dette om du bruker søk-funksjonen.

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=349383

Takk for svaret som jeg fikk av deg!

Jeg regner med at det var psykomotorisk fysioterapi hun mente, fordi hun som jeg går hos er dansk.Hun brukte da ordet kroppsterapi. Da ble jeg faktisk litt usikker på hva det var for noe.

Det var forresten fint skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun har snakket om "kroppsorientert terapi" - noe som i seg selv er et uklart begrep inneholdende mange ulike medtoder. Hvis du søker på kvasir på "kroppsorientert terapi" vil du få en del treff slik at du kan danne deg et inntrykk å hva det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En undrende person

Tipper hun har snakket om "kroppsorientert terapi" - noe som i seg selv er et uklart begrep inneholdende mange ulike medtoder. Hvis du søker på kvasir på "kroppsorientert terapi" vil du få en del treff slik at du kan danne deg et inntrykk å hva det er snakk om.

Takk så mye for tipset!

Det skal jeg notere ned og gjøre så får jeg en samlet oversikt over hva det dreier seg om. Får sjekke når jeg sitter ved dataen senere i kveld!

Ha en fin helg!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En undrende person

Kan være behandleren din mente vegetoterapi:

http://www.uib.no/People/pklks/psyksoma.html

Takk for linken som jeg fikk av deg.Jeg skal i allefall sette meg ned for å lese det som står i den linken.

Psykologen min er dansk, og jeg synes det er litt vanskelig å forstå innimellom hva hun sier for noe.Derfor skrev jeg kroppsterapi, fordi det var det hun sa til meg at hun skulle komme fram med det som et forslag i og med at hun hadde utdannelse i det og hadde det som et hoved arbeidsområde.

Har aldri prøvd kroppsterapi før, så det blir artig å se hvordan det går.

Ha en fin helg!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...