Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kom jeg kjørende i min store bil, skulle rett fram i et vanlig vikepliktskryss. Min høyre side er fri og jeg begynner å forsere krysset mens jeg skotter til venstre. Der kommer en enda større bil enn min, en splitter ny og blank buss av et eller annet slag. Han har altså vikeplikt for meg.

'Ok, han ser meg' tenker jeg og gir litt gass i og med at banen er fri.

Midt i krysset blir jeg brått oppmerksom på at den andre bilen, som holder ganske høy fart, med ett er på siden av meg og holder på å presse seg foran meg. Jeg dreier til høyre og står på bremsa. Det var millimetre om å gjøre.

Jeg ser at føreren av den andre bilen først blir oppmerksom på meg _etter_ at han har unngått å kjøre rett inn i siden på meg, det vil si med fronten siktet rett inn på min førerplass.

Er glad jeg er en god sjåfår. Og hel, ikke stykkevis og delt.

Skrevet

Huff.. så vemmelig!

Du var ganske sjelven etterpå tenker jeg.

Er du sikker på at det ikke var Sør som kjørte bussen?? Kanskje du har diskutert for mye med han her?

:o)

Godt at det gikk bra!

*klem*

Gjest lis@bet
Skrevet

Vet du ikke at den største bilen alltid har forkjørsrett? :-)

Godt du slapp med skrekken..!

Gjest Pricilla
Skrevet

Æsj, så ekkelt! Bra du er oppmerksom da i hvert fall, eller skunne det gåt riktg ille.

Synes folk generelt bør ha mer respekt for trafikken, enkelt er uoppmerksomme og kjører som svin.

God helg! : )

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Der ser du - det er tryggere at du holder deg her ved tastaturet, med oss;-)

Skrevet

Huff.. så vemmelig!

Du var ganske sjelven etterpå tenker jeg.

Er du sikker på at det ikke var Sør som kjørte bussen?? Kanskje du har diskutert for mye med han her?

:o)

Godt at det gikk bra!

*klem*

Jeg tror ikke det var Sør. Føreren var litt blek :)

Takk for omtanken!

Skrevet

Åffan... er det _sånn_ det er?

Skrevet

Æsj, så ekkelt! Bra du er oppmerksom da i hvert fall, eller skunne det gåt riktg ille.

Synes folk generelt bør ha mer respekt for trafikken, enkelt er uoppmerksomme og kjører som svin.

God helg! : )

Hei igjen,

Ja, dessverre er ikke alle sjåfører som meg :)

Du, jeg fant ikke igjen den tråden som handlet om graviditet og sånn... men altså, så ung som du er, ikke tenk på barn de første årene. Det er helt riktig av deg å prioritere fylla :)

God helg til deg også.

Skrevet

Der ser du - det er tryggere at du holder deg her ved tastaturet, med oss;-)

J-j-jaa...

Takk for omtanken :)

Kizza1365380506
Skrevet

Takk og lov at det gikk godt. Du hadde skydsengelen din med deg!

*sukker av lettelse*

Klem fra

Gjest Rusle
Skrevet

Hva?? Den største bilen har alltid forkjørsrett. Så hvis det kommer en liten varebil, så skal jeg vike for den?

Gjest Pricilla
Skrevet

Hei igjen,

Ja, dessverre er ikke alle sjåfører som meg :)

Du, jeg fant ikke igjen den tråden som handlet om graviditet og sånn... men altså, så ung som du er, ikke tenk på barn de første årene. Det er helt riktig av deg å prioritere fylla :)

God helg til deg også.

Hehe.. Ja, ja.. prioriterer ikke BARE fylla da! ; ) Men selve friheten til å gjøre hva jeg vil, når det måtte passe meg, å slippe det å tenke på barnevakt osv.

Så venter nok i hvert fall 2 år, hvis ikke lenger...

Skrevet

Takk og lov at det gikk godt. Du hadde skydsengelen din med deg!

*sukker av lettelse*

Klem fra

Skytsengel, kanskje... Eller jeg er rett og slett god bak rattet og pedalene.

Takk for omtanken :)

Skrevet

Hehe.. Ja, ja.. prioriterer ikke BARE fylla da! ; ) Men selve friheten til å gjøre hva jeg vil, når det måtte passe meg, å slippe det å tenke på barnevakt osv.

Så venter nok i hvert fall 2 år, hvis ikke lenger...

Eller enda lengre *litt bestemt*

Skrevet

Du moste vel te'n?

Nei, men da han fikk rødt lys rett etter, stoppet jeg, sprang fram, stakk hodet halvveis inn i det nedrulla vinduet og ropte:

'E du heilt idiot!? Hærregud, du hadde faen mæ vikeplikt!! Du ska være glad førr at det ikkje smalt, du med dein dær fine, blanke bilen din!'

Skrevet

Nei, men da han fikk rødt lys rett etter, stoppet jeg, sprang fram, stakk hodet halvveis inn i det nedrulla vinduet og ropte:

'E du heilt idiot!? Hærregud, du hadde faen mæ vikeplikt!! Du ska være glad førr at det ikkje smalt, du med dein dær fine, blanke bilen din!'

Bra!:-) Det var fortjent.

Har jeg forresten fortalt om mine fantastiske evne til å forutsi om det er mann eller dame som kjører foran?

Skrevet

Bra!:-) Det var fortjent.

Har jeg forresten fortalt om mine fantastiske evne til å forutsi om det er mann eller dame som kjører foran?

Nei...? Men altså... forutsi... du ser vel hvem som sitter bak rattet hvis bilen er tilstrekkelig nær?

Skrevet

Nei...? Men altså... forutsi... du ser vel hvem som sitter bak rattet hvis bilen er tilstrekkelig nær?

Ikke alltid.

La meg utdype: For noen år siden, tida går jo så fort, på vei hjem fra jobb, en heller traurig jobb riktignok, men dog en erfaring, personlig mener jeg at det er erfaringer først og framst som former oss, hva som er medfødt er også en diskusjon, jeg lå bak to biler som igjen lå bak en traktor. Den første sletta kom, og jeg bare venta på at de to skulle feie forbi, gudene veit at det var tid og plass nok. Gjorde de det? Nei. Jeg vurderte å kjøre forbi alle tre, men med fare for at de skulle ombestemme seg og begynne å kjøre forbi samtidig som meg, med den kollisjonsfare det ville medført, så lot jeg være. La meg gjøre en lang historie kort: Da den fjerde sletta kom var jeg lei! Så da det for fjerde gang ikke skjedde noe, ga jeg faen i all kollisjonsfare, gira ned, og ga gass. Da! Selvfølgelig. Da bestemmer den forreste bilen seg også for å kjøre forbi. Noe jeg heldigvis var forberedt på, så jeg fikk bremsa ganske fort ned og unngikk å få vedkommendes bil inn i sida på min bil.

Her har vi altså en person som kjører både ubesluttsomt, uoppmerksomt, og overdrevent denfensivt, i den grad at vedkommende er en fare for både seg sjøl og andre. Åssen kunne jeg vite at det var ei dame som kjørte?

Skrevet

Ikke alltid.

La meg utdype: For noen år siden, tida går jo så fort, på vei hjem fra jobb, en heller traurig jobb riktignok, men dog en erfaring, personlig mener jeg at det er erfaringer først og framst som former oss, hva som er medfødt er også en diskusjon, jeg lå bak to biler som igjen lå bak en traktor. Den første sletta kom, og jeg bare venta på at de to skulle feie forbi, gudene veit at det var tid og plass nok. Gjorde de det? Nei. Jeg vurderte å kjøre forbi alle tre, men med fare for at de skulle ombestemme seg og begynne å kjøre forbi samtidig som meg, med den kollisjonsfare det ville medført, så lot jeg være. La meg gjøre en lang historie kort: Da den fjerde sletta kom var jeg lei! Så da det for fjerde gang ikke skjedde noe, ga jeg faen i all kollisjonsfare, gira ned, og ga gass. Da! Selvfølgelig. Da bestemmer den forreste bilen seg også for å kjøre forbi. Noe jeg heldigvis var forberedt på, så jeg fikk bremsa ganske fort ned og unngikk å få vedkommendes bil inn i sida på min bil.

Her har vi altså en person som kjører både ubesluttsomt, uoppmerksomt, og overdrevent denfensivt, i den grad at vedkommende er en fare for både seg sjøl og andre. Åssen kunne jeg vite at det var ei dame som kjørte?

Har du sett... og jeg som trodde du skulle fram til at det var hattkailla bak rattet? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...