trompet Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Fikk bekreftelse på at jeg hadde fått diabetes type 2 i dag, Skulle gå på tabeletter , for om noen få dager igjen ta fastende prøve. Er det muligheter for å bli frisk igjen om jeg som er overvektig går ned noen kilo?Blodet målte 10,5 og det var høyt ble det sagt. Hvordan bør det bli med tabeletter? Er noe forvirret, syntes dette kom brått på, går jevlig å tar blodprøve for kolestreol, derfor ble det oppdaget nå. Har vel ikke helt forstått at livet må forandre seg , for nå tør jeg ikke spise noe som det muligens er sukker i. Jeg får vel leve på brød og vann, Det er vel ikke mye sukker i det? Skal lese det jeg kommer over, kanskje det ikke er så galt?:-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 23. november 2000 Forfatter Del Skrevet 23. november 2000 Fikk bekreftelse på at jeg hadde fått diabetes type 2 i dag, Skulle gå på tabeletter , for om noen få dager igjen ta fastende prøve. Er det muligheter for å bli frisk igjen om jeg som er overvektig går ned noen kilo?Blodet målte 10,5 og det var høyt ble det sagt. Hvordan bør det bli med tabeletter? Er noe forvirret, syntes dette kom brått på, går jevlig å tar blodprøve for kolestreol, derfor ble det oppdaget nå. Har vel ikke helt forstått at livet må forandre seg , for nå tør jeg ikke spise noe som det muligens er sukker i. Jeg får vel leve på brød og vann, Det er vel ikke mye sukker i det? Skal lese det jeg kommer over, kanskje det ikke er så galt?:-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/#findComment-54889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leffi Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Hei. Jeg synes det første du skal gjøre er å skaffe deg et blodsukker-testapparat. På den måten kan du selv følge med på hvordan du regarer blodsukkermessig på de forskjellige typer mat. La legen skrive ut teststrimler til deg som du får på blå resept og velg apparat på apoteket som svarer til disse teststrimlene. Legen skal også veilede deg i hva du kan spise og hva du bør spise mindre av. Jeg skal love deg at det er mer enn vann og brød. Skaff deg kunnskaper om sykdommen, bli medlem i diabetesforbundet etc. slik at du hele tiden er oppdatert hva som skjer forskningsmessig. Bladet som dette forbundet leverer ut, inneholder også mange tips som vil gjøre at du etterhvert blir fortrolig med sykdommen. Begynn å trim/gå turer og gå noe ned i vekt. Dette kommer sikkert til å gå helt bra. Lykke til Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/#findComment-48271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leffi Skrevet 23. november 2000 Del Skrevet 23. november 2000 Hei. Jeg synes det første du skal gjøre er å skaffe deg et blodsukker-testapparat. På den måten kan du selv følge med på hvordan du regarer blodsukkermessig på de forskjellige typer mat. La legen skrive ut teststrimler til deg som du får på blå resept og velg apparat på apoteket som svarer til disse teststrimlene. Legen skal også veilede deg i hva du kan spise og hva du bør spise mindre av. Jeg skal love deg at det er mer enn vann og brød. Skaff deg kunnskaper om sykdommen, bli medlem i diabetesforbundet etc. slik at du hele tiden er oppdatert hva som skjer forskningsmessig. Bladet som dette forbundet leverer ut, inneholder også mange tips som vil gjøre at du etterhvert blir fortrolig med sykdommen. Begynn å trim/gå turer og gå noe ned i vekt. Dette kommer sikkert til å gå helt bra. Lykke til Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/#findComment-55147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 24. november 2000 Forfatter Del Skrevet 24. november 2000 Hei. Jeg synes det første du skal gjøre er å skaffe deg et blodsukker-testapparat. På den måten kan du selv følge med på hvordan du regarer blodsukkermessig på de forskjellige typer mat. La legen skrive ut teststrimler til deg som du får på blå resept og velg apparat på apoteket som svarer til disse teststrimlene. Legen skal også veilede deg i hva du kan spise og hva du bør spise mindre av. Jeg skal love deg at det er mer enn vann og brød. Skaff deg kunnskaper om sykdommen, bli medlem i diabetesforbundet etc. slik at du hele tiden er oppdatert hva som skjer forskningsmessig. Bladet som dette forbundet leverer ut, inneholder også mange tips som vil gjøre at du etterhvert blir fortrolig med sykdommen. Begynn å trim/gå turer og gå noe ned i vekt. Dette kommer sikkert til å gå helt bra. Lykke til Mvh Tak Leffi, for trøsten. Ja jeg skal sluke alt som jeg kommer over, du har sikkert rett Jeg har forstått at jeg ikke er alene om dette, men når jeg skal gjøre mat innkjøp til resten av familien, ja,- da kjenner jeg meg ensom.....:-)). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/#findComment-48756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trompet Skrevet 24. november 2000 Forfatter Del Skrevet 24. november 2000 Hei. Jeg synes det første du skal gjøre er å skaffe deg et blodsukker-testapparat. På den måten kan du selv følge med på hvordan du regarer blodsukkermessig på de forskjellige typer mat. La legen skrive ut teststrimler til deg som du får på blå resept og velg apparat på apoteket som svarer til disse teststrimlene. Legen skal også veilede deg i hva du kan spise og hva du bør spise mindre av. Jeg skal love deg at det er mer enn vann og brød. Skaff deg kunnskaper om sykdommen, bli medlem i diabetesforbundet etc. slik at du hele tiden er oppdatert hva som skjer forskningsmessig. Bladet som dette forbundet leverer ut, inneholder også mange tips som vil gjøre at du etterhvert blir fortrolig med sykdommen. Begynn å trim/gå turer og gå noe ned i vekt. Dette kommer sikkert til å gå helt bra. Lykke til Mvh Tak Leffi, for trøsten. Ja jeg skal sluke alt som jeg kommer over, du har sikkert rett Jeg har forstått at jeg ikke er alene om dette, men når jeg skal gjøre mat innkjøp til resten av familien, ja,- da kjenner jeg meg ensom.....:-)). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/#findComment-55632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stein Vaaler Skrevet 25. november 2000 Del Skrevet 25. november 2000 Hei Jeg skjønner godt at du er nedfor og usikker på fremtiden - men du kan gjøre mye selv for å "leve godt" med din diabetes. Type 2 diabetes blir du nok ikke kvitt men kan klare å holde blodsukkeret nede ved hjelp av relativt enkle "hjelpemidler". Først å fremst bør du bevege deg mer. Dersom du for eksempel går 30 til 60 minutter hver kveld vil du se at blodsukkeret faller mye. Dette vil også hjelpe deg å gå ned i vekt. Kombinasjonen av regelmessig mosjon og vektreduksjon kan holde blodsukkeret ned i årevis slik at det ikke er behov for blodsukkersenkende tabletter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/#findComment-48861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stein Vaaler Skrevet 25. november 2000 Del Skrevet 25. november 2000 Hei Jeg skjønner godt at du er nedfor og usikker på fremtiden - men du kan gjøre mye selv for å "leve godt" med din diabetes. Type 2 diabetes blir du nok ikke kvitt men kan klare å holde blodsukkeret nede ved hjelp av relativt enkle "hjelpemidler". Først å fremst bør du bevege deg mer. Dersom du for eksempel går 30 til 60 minutter hver kveld vil du se at blodsukkeret faller mye. Dette vil også hjelpe deg å gå ned i vekt. Kombinasjonen av regelmessig mosjon og vektreduksjon kan holde blodsukkeret ned i årevis slik at det ikke er behov for blodsukkersenkende tabletter. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/10630-i-dag-ble-det-bekreftet/#findComment-55737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.