Gå til innhold

FU: Er det andre som ikke har anti-virus program og i så fall hvorfor har du ikk

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Vi har ikke somlet oss til det.

Fikk i dag en mail som skulle være fra NOKIA, med reklame om gratis mobiltelefon.

Fikk returned email med svar om at dette var en virus chain med HOAX virus.

Hva er det, og hva gjør et slikt virus?

Fortsetter under...

Vi har heller aldri kommet så langt, men den siste versjonen av OE har ett filter. Det filtrerer litt vel mye da, jeg kan f.eks. ikke mails som vedlegg fra jobben og hjem for OE nekter meg å åpne dem. Jaja.

Hoax betyr ganske enkelt en form for bløff. Altså...et bløffevirus, som ikke gjør annet enn å dynge ned mailboksene og overbelaste serverne til store, kjente firmaer som Nokia og Microsoft. Direkte oversatt betyr det å spille folk et puss, og da gjerne i litt ondskapsfullt øyemed.

Les litt mer om det her:

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html

Annonse

Vi har heller aldri kommet så langt, men den siste versjonen av OE har ett filter. Det filtrerer litt vel mye da, jeg kan f.eks. ikke mails som vedlegg fra jobben og hjem for OE nekter meg å åpne dem. Jaja.

Det er ei innstilling i options:

Tools - options - security

Huk vekk "Do not allow attachments to be saved..."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...