Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har problemer med svetting.....svetter veldig mye under armene...d er der problemet er... svetter også en del på føttene... jeg begynner å svette selv om jeg ikke er varm i hele tatt... selv om jeg fryser kan jeg svette.. dette er verst når jeg er på skolen,på sosiale ting der jeg møter mange folk. når jeg er hjemme bruker det å gå over..da kan jeg gå lenge uten å svette... jeg har mange venner,trives på skolen/blant folk,men likevell så er det blant folk jeg svetter....dette er et veldig stort problem for meg... det er begrenset hvilke gensre kan kan bruke...for at d ikke skal synes... noen som kan hjelpe meg med noen gode råd??? har prøvd en del deodoranter,men til ingen nytte... noen spesielle deodoranter som er gode?? har dere andre råd??? noen andre som har vert i denne situasjonen å vet hva jeg bør gjøre?? jeg trenger alle råd jeg kan få!!! for jeg orker ikke ha det sånn lengre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

dekket det på trydgekassa sa du?

Jeg mente at du kanskje kan få dekket operasjonen på trygdekontoret. Når enkelte jenter kan få dekket brystoperasjon, og noen får dekket annen såkalt skjønnhetsoperasjoner fordi det hemmer dem sosialt, så bør vel svetteoperasjoner også bli dekket. Jeg hadde nå undersøkt det iallefall, det koster ikke noe. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-621317
Del på andre sider

Jeg mente at du kanskje kan få dekket operasjonen på trygdekontoret. Når enkelte jenter kan få dekket brystoperasjon, og noen får dekket annen såkalt skjønnhetsoperasjoner fordi det hemmer dem sosialt, så bør vel svetteoperasjoner også bli dekket. Jeg hadde nå undersøkt det iallefall, det koster ikke noe. :o)

nei.. det hadde jeg ikke tenkt på :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-621903
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Hei! Hadde det som deg fra jeg var ca 15 til ca 18. Det begynte da jeg var nervøs for å gå på besøk til en gutt jeg likte.... Plutselig satt jeg der og dryppet under armene, særlig på skolen og i andre sosiale sammenhenger. Det var et slit de årene det holdt på. Kunne bare gå i svarte, litt vide t-skjorter på sommeren, og hadde deo med meg overalt.

Jeg prøvde mye rart. Det som funket var aluminiumklorid (yepp.... :) fra apoteket. Den smøres på om kvelden og skal virke over natta. Den stopper svettinga i noen dager før du må gjenta behandlingen.

Ulempen var, for meg hvertfall, at det klødde noe sinnsykt under armene de nettene jeg brukte den. Men har hørt om mange som aldri opplevde kløe, så det er jo verdt et forsøk.

Jeg vet ikke hvorfor det til slutt begynte å gå over. Kanskje fordi jeg fikk bedre selvtillit med årene, eller fordi jeg ble dritt lei av alle sterke deodoranter og begynte med en helt vanlig roll-on.

Jeg håper du slipper å gjøre noe så drastisk som å operere vekk svettekjertler. Svetten må uansett ut, og (dette har jeg lest her på DOL) hvis du fjerner kjertlene der vil du begynne å svette mer andre steder.

Håper det ordner seg for deg... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-621918
Del på andre sider

Annonse

Hei! Hadde det som deg fra jeg var ca 15 til ca 18. Det begynte da jeg var nervøs for å gå på besøk til en gutt jeg likte.... Plutselig satt jeg der og dryppet under armene, særlig på skolen og i andre sosiale sammenhenger. Det var et slit de årene det holdt på. Kunne bare gå i svarte, litt vide t-skjorter på sommeren, og hadde deo med meg overalt.

Jeg prøvde mye rart. Det som funket var aluminiumklorid (yepp.... :) fra apoteket. Den smøres på om kvelden og skal virke over natta. Den stopper svettinga i noen dager før du må gjenta behandlingen.

Ulempen var, for meg hvertfall, at det klødde noe sinnsykt under armene de nettene jeg brukte den. Men har hørt om mange som aldri opplevde kløe, så det er jo verdt et forsøk.

Jeg vet ikke hvorfor det til slutt begynte å gå over. Kanskje fordi jeg fikk bedre selvtillit med årene, eller fordi jeg ble dritt lei av alle sterke deodoranter og begynte med en helt vanlig roll-on.

Jeg håper du slipper å gjøre noe så drastisk som å operere vekk svettekjertler. Svetten må uansett ut, og (dette har jeg lest her på DOL) hvis du fjerner kjertlene der vil du begynne å svette mer andre steder.

Håper det ordner seg for deg... :-)

takk for fint svar! men siden jeg bare er 15 år,kan d ha noe med puperteten å gjøre?? er d mulig at d går over av seg selv etterhvert??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-622262
Del på andre sider

takk for fint svar! men siden jeg bare er 15 år,kan d ha noe med puperteten å gjøre?? er d mulig at d går over av seg selv etterhvert??

Ja, det kan gå over. Spesielt om det er på grunn av nervøsitet at du svetter så kan du bli bedre når du blir mer trygg på deg selv.

Hvis du går på søk-feltet oppe til høyre på det røde så kan du finne mange svar fra fagpersoner på ditt spørsmål.

Hvis du ikke finner hjelp i produkter som apoteket har uten resept bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-622266
Del på andre sider

himmel1365380527

Jeg skjønner problemet ditt veldig godt. Har hatt det samme selv. Svettet mye under armene. Kan nevne at jeg har hatt problemet siden jeg var ca. 10 år. Nå er jeg 29 og har hatt problemet helt fram til nå. På apoteket kan du kjøpe et naturlegemiddel som kalles "no sweat". Det fungerte bra en stund. Men etterhvert begynte det å komme tilbake.

Jeg tok opp problemet med lege og fikk rekvisisjon til hudlege. Der fikk jeg til låns et apparat som sender strøm inn i huden og "tar knekken" på svettekjertlene. Samtidig tok jeg noen piller som jeg også fikk. (husker ikke hva noe av dette heter). Dette apparatet skulle brukes 20 minutter to ganger i uka. Dette har fungert kjempebra. Så dette burde du absolutt prøve. Det er som om jeg har fått et nytt liv. Så du skjønner....det er sikkert ikke nødvendig med operasjon i det hele tatt. Ta kontakt med legen din slik at du kan få time hos hudlege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-624330
Del på andre sider

Gjest lei j19

Jeg skjønner problemet ditt veldig godt. Har hatt det samme selv. Svettet mye under armene. Kan nevne at jeg har hatt problemet siden jeg var ca. 10 år. Nå er jeg 29 og har hatt problemet helt fram til nå. På apoteket kan du kjøpe et naturlegemiddel som kalles "no sweat". Det fungerte bra en stund. Men etterhvert begynte det å komme tilbake.

Jeg tok opp problemet med lege og fikk rekvisisjon til hudlege. Der fikk jeg til låns et apparat som sender strøm inn i huden og "tar knekken" på svettekjertlene. Samtidig tok jeg noen piller som jeg også fikk. (husker ikke hva noe av dette heter). Dette apparatet skulle brukes 20 minutter to ganger i uka. Dette har fungert kjempebra. Så dette burde du absolutt prøve. Det er som om jeg har fått et nytt liv. Så du skjønner....det er sikkert ikke nødvendig med operasjon i det hele tatt. Ta kontakt med legen din slik at du kan få time hos hudlege.

hei himmel,endelig noen som har hørt om dette apparatet..:)jeg spurte helsesøster om dette,men hun hadde ikke hørt om det,men nå vurderer jeg å gå til legen å snakke om problemet,selv om jeg synes det er pinlig! er ganske plaget med svette håndflater,det plager vertfall livet av meg. har du brukt iontoforese (eller hva det heter) lenge? og det funker? takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-627596
Del på andre sider

himmel1365380527

hei himmel,endelig noen som har hørt om dette apparatet..:)jeg spurte helsesøster om dette,men hun hadde ikke hørt om det,men nå vurderer jeg å gå til legen å snakke om problemet,selv om jeg synes det er pinlig! er ganske plaget med svette håndflater,det plager vertfall livet av meg. har du brukt iontoforese (eller hva det heter) lenge? og det funker? takk for svar!

Husker dessverre ikke hva apparatet heter. Men bare be legen din om å henvise deg til hudlege....de kan jo mye om dette problemet og kan låne deg et slikt apparat. Jeg har etterhvert skjønt at det er et ganske vanlig problem så ikke vær redd for å snakke med legen din om det.

Jeg brukte det over noen måneder, men jeg var dessverre ikke så veldig flink til å bruke apparatet så ofte som jeg burde. Så tilsammen tror jeg at jeg brukte det ca. 14 ganger.

Men det har fungert. Og jeg kan jo bare få låne det igjen hvis problemet skulle dukke opp på nytt.

Prøv! Tror ikke du kommer til å angre. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106415-svetting/#findComment-629248
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...