Gå til innhold

Dagbladet, Barnimagen og eggløsning?!


Blue Skies

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Nå har jeg lest en artikkel på Barnimagen.com ,og er svært forvirret! Jeg leste den i Dagbladet for et par dager siden og ble litt irritert...

Artikkelen sier at man har stor sjanse for å bli gravid HELE syklusen, og at eggløsning kan intreffe fra dag 4 til den dagen man forventer menstrasjonen.

Den sier også at undersøkelsen er gjort på kvinner med regelmessig menstrasjon. Det sto det iallefall i Dagbladet.

Men den sier ingenting om menstrasjonen kommer som den skal dersom eggløsningen intreffer på dag 5. i syklusen eller på dag 27. ...? Jeg vet jo også at eggløsningen kan forskyve seg, men da forskyver også menstrasjonen seg. Det er vel ingen nyhet?!? Det er vel bare uregelmessig mens som vi alle kan ha en gang i blant pga stress eller noe annet. Det er jo derfor vi vet at ingen perioder ikke er sikre selvom man er aldri så regelmessig... Den enste måten jeg får det til å bli en nyhetssak ut av dette her er dersom de har bevist at det er helt normalt å få eggløsning på dag 4. eller 27 og alikevel få en normal menstrasjo på dag 29...

Mener de at kvinner med en HELT REGELMESSIG menstrasjon på f.eks 29 dager kan likegodt få eggløsning på dag 4 og 28 som på dag14 ?

Og at menstrasjonen alikevel vil komme som den skal? Dette skjønner jeg ikke.

Det jeg egentlig mener å spørre om som undrer meg veldig er om det de mener å si at menstrasjonen IKKE behøver å komme 12-16 dager ETTER eggløsningen?!

Hilsen en forvirret Blue Skies...

- Blue Skies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere!

Nå har jeg lest en artikkel på Barnimagen.com ,og er svært forvirret! Jeg leste den i Dagbladet for et par dager siden og ble litt irritert...

Artikkelen sier at man har stor sjanse for å bli gravid HELE syklusen, og at eggløsning kan intreffe fra dag 4 til den dagen man forventer menstrasjonen.

Den sier også at undersøkelsen er gjort på kvinner med regelmessig menstrasjon. Det sto det iallefall i Dagbladet.

Men den sier ingenting om menstrasjonen kommer som den skal dersom eggløsningen intreffer på dag 5. i syklusen eller på dag 27. ...? Jeg vet jo også at eggløsningen kan forskyve seg, men da forskyver også menstrasjonen seg. Det er vel ingen nyhet?!? Det er vel bare uregelmessig mens som vi alle kan ha en gang i blant pga stress eller noe annet. Det er jo derfor vi vet at ingen perioder ikke er sikre selvom man er aldri så regelmessig... Den enste måten jeg får det til å bli en nyhetssak ut av dette her er dersom de har bevist at det er helt normalt å få eggløsning på dag 4. eller 27 og alikevel få en normal menstrasjo på dag 29...

Mener de at kvinner med en HELT REGELMESSIG menstrasjon på f.eks 29 dager kan likegodt få eggløsning på dag 4 og 28 som på dag14 ?

Og at menstrasjonen alikevel vil komme som den skal? Dette skjønner jeg ikke.

Det jeg egentlig mener å spørre om som undrer meg veldig er om det de mener å si at menstrasjonen IKKE behøver å komme 12-16 dager ETTER eggløsningen?!

Hilsen en forvirret Blue Skies...

- Blue Skies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig paa det samme som deg. Leste ogsaa dette i Dagbladet. Paa en maate bekrefter forskningsresultatet hva mange folk lenge har "visst."

Det hadde vaert fint med et innlegg fra noen med sterke meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig paa det samme som deg. Leste ogsaa dette i Dagbladet. Paa en maate bekrefter forskningsresultatet hva mange folk lenge har "visst."

Det hadde vaert fint med et innlegg fra noen med sterke meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg lurer veldig paa det samme som deg. Leste ogsaa dette i Dagbladet. Paa en maate bekrefter forskningsresultatet hva mange folk lenge har "visst."

Det hadde vaert fint med et innlegg fra noen med sterke meninger!

Se svar til Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg lurer veldig paa det samme som deg. Leste ogsaa dette i Dagbladet. Paa en maate bekrefter forskningsresultatet hva mange folk lenge har "visst."

Det hadde vaert fint med et innlegg fra noen med sterke meninger!

Se svar til Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...