Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å gå ei mil?


thermos

Anbefalte innlegg

Et litt merkelig spørsmål kanskje... Men jeg lurer på om noen vet hvor lang tid, sånn cirka, det tar å gå ei mil... I sånn vanlig gå-tempo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Hvis du jobber 3 km i relativt sakte tempo, så bruker du ca 15 minutter om jeg ikke husker veldig feil fra den gang vi hadde løpetester på skolen.

Rask gange vil kanskje være dobbelt så sakte som dette? Altså bruker du ca 30 minutter på 3 km. Det skulle tilsi ca 90 minutter på 9 km.

Mellom halvannen og to timer vil du nok bruke. Avhengig av ditt gåtempo.

Må sies at dette er vill synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

En mil er 10 km.

I 10 km/t tar det nøyaktig 1 time.

I 5 km/t tar det 2 timer.

Osv.

10 km/t er ganske hurtig gåtempo. De fleste har vel et sted mellom 4-7 km/t vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går på tredemølle med måler syns jeg at jeg går fort når jeg går i 6 km/t. 4/5 km/t er rusletempo..

Hvis du skal gå så langt så bør du ta med noe å drikke og ha gode sko!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte faktisk gå en mil en gang etter å ha blitt uvenner med en venninne. Jeg gikk ganske fort og brukte en time og et kvarter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Tja... Hvis du jobber 3 km i relativt sakte tempo, så bruker du ca 15 minutter om jeg ikke husker veldig feil fra den gang vi hadde løpetester på skolen.

Rask gange vil kanskje være dobbelt så sakte som dette? Altså bruker du ca 30 minutter på 3 km. Det skulle tilsi ca 90 minutter på 9 km.

Mellom halvannen og to timer vil du nok bruke. Avhengig av ditt gåtempo.

Må sies at dette er vill synsing.

Hvis du jobber 3 km? Hvordan klarer du det :op

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...