Gå til innhold

zoloft kontra andre antidep./angstmedikamenter


thinkerbell

Anbefalte innlegg

Ang. panikkangst og depresjon.

- - -

Hvorfor velger man som psykiater å gi f.eks zoloft til en pasient fremfor f.eks cipramil? Hva må ligge til grunn for å gi zoloft?

(NHD- likte du overskriften min denne gangen? :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. panikkangst og depresjon.

- - -

Hvorfor velger man som psykiater å gi f.eks zoloft til en pasient fremfor f.eks cipramil? Hva må ligge til grunn for å gi zoloft?

(NHD- likte du overskriften min denne gangen? :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det ikke er sånn at hver lege liksom velger seg ett av SSRIa som han "spesialiserer seg" på. Så foreslår han dette først, og om det ikke virker etter ei viss tid, prøver man kanskje med et anna SSRI....

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det ikke er sånn at hver lege liksom velger seg ett av SSRIa som han "spesialiserer seg" på. Så foreslår han dette først, og om det ikke virker etter ei viss tid, prøver man kanskje med et anna SSRI....

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er stort sett slik som Vi20 skriver.

Innen mange medikamentgrupper finnes det mange nærmest likeverdige medisiner. Den enkelte lege gjør fornuftig i å lære seg et par som en kjenner svært godt. Blant disse velger en et "førstevalg" som en bruker dersom det ikke er spesielle grunner som taler for noe annet.

...............

Så til overskriften: Ja, jeg likte den svært godt. for oss som skal svare blir jobben enklere dersom folk legger litt arbeid i en god overskrift. Dessuten vil senere bruk av søkfunksjonen bli langt bedre dersom overskriftene er gode. Derfor endrer jeg ofte, som du sikkert har sett, både på ordlyd og skrivefeil i overskrifter.

Jeg må også innrømme at rekkefølgen jeg leser innlegg påvirkes av overskriften. Overskrifter som "hjelp!!!", "jeg orker ikke mer", "er så lei..." osv, har en tendens til å havne lenger nede på prioriteringslista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er stort sett slik som Vi20 skriver.

Innen mange medikamentgrupper finnes det mange nærmest likeverdige medisiner. Den enkelte lege gjør fornuftig i å lære seg et par som en kjenner svært godt. Blant disse velger en et "førstevalg" som en bruker dersom det ikke er spesielle grunner som taler for noe annet.

...............

Så til overskriften: Ja, jeg likte den svært godt. for oss som skal svare blir jobben enklere dersom folk legger litt arbeid i en god overskrift. Dessuten vil senere bruk av søkfunksjonen bli langt bedre dersom overskriftene er gode. Derfor endrer jeg ofte, som du sikkert har sett, både på ordlyd og skrivefeil i overskrifter.

Jeg må også innrømme at rekkefølgen jeg leser innlegg påvirkes av overskriften. Overskrifter som "hjelp!!!", "jeg orker ikke mer", "er så lei..." osv, har en tendens til å havne lenger nede på prioriteringslista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stort sett slik som Vi20 skriver.

Innen mange medikamentgrupper finnes det mange nærmest likeverdige medisiner. Den enkelte lege gjør fornuftig i å lære seg et par som en kjenner svært godt. Blant disse velger en et "førstevalg" som en bruker dersom det ikke er spesielle grunner som taler for noe annet.

...............

Så til overskriften: Ja, jeg likte den svært godt. for oss som skal svare blir jobben enklere dersom folk legger litt arbeid i en god overskrift. Dessuten vil senere bruk av søkfunksjonen bli langt bedre dersom overskriftene er gode. Derfor endrer jeg ofte, som du sikkert har sett, både på ordlyd og skrivefeil i overskrifter.

Jeg må også innrømme at rekkefølgen jeg leser innlegg påvirkes av overskriften. Overskrifter som "hjelp!!!", "jeg orker ikke mer", "er så lei..." osv, har en tendens til å havne lenger nede på prioriteringslista.

Takker og bukker for svaret!!

(Godt du likte overskriften...jobba lenge me`n skjønner`u ;D )

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett slik som Vi20 skriver.

Innen mange medikamentgrupper finnes det mange nærmest likeverdige medisiner. Den enkelte lege gjør fornuftig i å lære seg et par som en kjenner svært godt. Blant disse velger en et "førstevalg" som en bruker dersom det ikke er spesielle grunner som taler for noe annet.

...............

Så til overskriften: Ja, jeg likte den svært godt. for oss som skal svare blir jobben enklere dersom folk legger litt arbeid i en god overskrift. Dessuten vil senere bruk av søkfunksjonen bli langt bedre dersom overskriftene er gode. Derfor endrer jeg ofte, som du sikkert har sett, både på ordlyd og skrivefeil i overskrifter.

Jeg må også innrømme at rekkefølgen jeg leser innlegg påvirkes av overskriften. Overskrifter som "hjelp!!!", "jeg orker ikke mer", "er så lei..." osv, har en tendens til å havne lenger nede på prioriteringslista.

Takker og bukker for svaret!!

(Godt du likte overskriften...jobba lenge me`n skjønner`u ;D )

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...