Gå til innhold

Jentefest - hva er enklest å servere?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Skal ha jentefest, vi blir tolv. Har dårlig plass pga smal stye, så veit ikke helt hvordan dette skal gå men...

Det er kollegaer jeg skal invitere rett etter jobbn en fredag, hva bør jeg servere? Noe mat må de få, siden det er rett etter jobb. Har tenkt til å servere mat og vin til maten.

Hva ville du hatt?

Taco? Hjemmelaget pizza? Eller noe annet glupt? kanskje reker? Bør være enkelt og ganske rimlig, siden jeg er lavtlønna... : ( Dessuten jobber jeg den dagen de kommer jeg og, så kan ikke være for mye fiksfaks.

Supertakknemlig for svar!

Gjest Dubreuilh
Skrevet

Reker/skalldyr med brød og salat til. En god hvitvin ved sida av er heller ikke å forakte.

Har aldri vært på jentefest, men guttefest hvor 3/4 var jenter.

Skrevet

Fete mannlige stippere - så mister de matlysten!

Kizza1365380506
Skrevet

Reker og hvitvin er jo alltid godt, om alle liker det da. Husk sitron og majones.

Vi pleier ha ost og rødvin men da må du jo ha diverse frukt, eple, druer, stangselleri etc.

Ellers er jo pizza alltid godt og øl/rødvin.

Lykke til, alltid kjekt med jentefest.

Skrevet

Taco.

Rekeforslaget er hyggelig da reker er veldig godt, men det er et dårlig forslag dersom dere også drikker.

Slike fester har tross alt en tendens til å ende med at hele gjengen flyr rundt og lukter reker resten av natta, og skal enkelte ut på byen i tillegg så er ikke rekelukt å anbefale.

I tillegg blir det et helvetes styr for deg å bli kvitt rekeskall og den slags dagen derpå.

Reker passer best om du har muligheten for å sitte i en hage.

Skrevet

Taco er alltid en vinner, og grei mat å lage til så mange.

mariaflyfly
Skrevet

Reker og hvitvin er bankers, og går fort å lage istand.

Skrevet

Gryterett med salat er i hvertfall enkelt og billig, men kanskje litt kjedelig?

Ville forhørt meg litt om alle liker reker før du eventuelt lager det.

Til 12 sultne damer trenger du 2 langpanne-pizzaer så det kan ta litt tid.

Taco syns jeg var et godt forslag og ost og kjeks er også snax.

Gjest potitolga
Skrevet

Lag i stand en svær form med fløtegratinerte poteter (lages i stand kvelden før og settes i ovnene når du kjem heim.

DEtte er rimelig og metter. I tillegg kan du servere litt spekemat og gjerne noen øl + litt salat.

Dette smaker megabra.

Du kan ellers servere Tapas. Lag i stand en rekke retter som en omelett, salat,masse gode rundstykker, eggerøre +++

Dette blir nesten som et koldtbord og lag gjerne litt føtegratinerte poteter til her også. Bak en kake til kaffen og de blir meegafornøyde...

Kos dere.

Gjest Stjernemor
Skrevet

Skal dere ha en helaften, ville jeg servert en kremet suppe med nystekte baguetter til rett etter jobben. For å stille sulten raskt og effektivt. Kan bruke en posesuppe og ha oppi litt ekstra. Lages dagen i forveien og varmes opp når dere skal spise.

Senere på kvelden kan du enten ha kaffe og kaker (med en likør til hvis du har råd) eller rødvin med litt ost og kjeks og druer. Da behøver du ha bare litt for kosens skyld, siden de fikk suppe tidlig på kvelden.

Eller isteden for suppa kan du rett og slett lage ferdig vanlige baguetter fylt med ost, skinke og tomater dagen før. Smaker nydelig med øl til. Sett fram dressing for de som vil ha det over.

Gjest Celicia
Skrevet

Jeg hadde uten tvil servert REKER!!! Alle liker det og det er enkelt og greit + veldig koselig og ikke så formelt! Passer bra til en koselig jentekveld!

Ta et eller to store fat (f.eks.ostefat) sleng på noen salatblader ytterst rundt kanten og sleng rekene oppå,og skjer noen sitronbåter og pynt rundt! Ser lekkert og godt ut!

Ta to boller og fyll med vann og sleng noen sitronskiver oppi så kan man "vaske" hendene oppi der og man blir kvitt rekelukten!

Har akkurat kjøpt reker denne uken på Rema 1000 der kjøpte jeg en 5 kg. eske for kr.130,- (Grønnlandsreker, kjempegode!!!)

Lykke til med festen!

serendipity
Skrevet

Hvitløksbrød med aioli, skalldyrsalat (pasta, reker, krepsehaler, majones, seter rømme, presset sitron, hvirt pepper, salt og evt. en liten dæsj med chili saus)hvitvin eller øl.

Som Favn skriver Bacalao er kjempe godt, og bør lages dagen i forveien, er best når den varmes opp. + øl.

Lapskaus m/øl og akevitt

Eller rett og slett spekemat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...