Gå til innhold

Muskelrykninger og svekket syn på ett øye

Anbefalte innlegg

Hei!

DA jeg etter å ha vært hjemmeværende med barn i 3 år begynte i jobb igjen denne vinteren, dukket det opp noen nye plager.Muskelrykninger i føttene og det verste - muskelrykninger/ leamus på venstre øye, samt noe smerter i øyekroken. Fikk også en følelse av at synet var blitt svekket. Jeg bruker briller - er langsynt og mest på nettopp dette øyet (glassene er 1 1/2 år gamle).

Må opplyse at jeg sitter ved pc-en omtrent hele dagen i denne jobben.

Det rare er at etter påskeferien og ferieopphold rett etterpå har plagene tilsynelatende gitt seg.

Kom over en artikkel om MS, hvor nettopp "mine" symptomer var nevnt som plager i førset fase av sykdommen.

Bør jeg gå til legen for å sjekke om det kan være MS evt annen lidelse, eller kan jeg regne med at dette er ufarlig? .

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det trenger jo ikke være noe så alvorlig som MS. Jeg har urolige bein selv, og så er jo glovarm i føttene om ettermiddagen må gå barbeint pga dette. Det kjennes bare sånn ut når jeg tar på dem har de helt normal temperatur. Nå må jeg nevne at jeg har lavt stoffskifte.

Problemene med synet ditt kan være PC bruk da du nettopp har begynt i arbeid igjen. De brillene du har nå er vel ikke tilpasset terminal. Kanskje du må ha egne terminalbriller.

Men på den andre siden kan det jo være mer alvorlig. Gå til optiker og fastlegen og få tatt noen blodprøver så får du forhåpentligvis i allefall eliminert det du er mest redd for.

Lykke til...

Mvh

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Muskelrykninger er oftest helt uskyldig. De kan skyldes ubalanse mellom væske og mineraler i kroppen. Noen har effekt av ekstra kalk- og magnesium-tilskudd. Typisk MS-synsforstyrrelse er at det sentrale synsfeltet ( det skarpe midt i det man ser) er svekket. Dersom du fremdeles er urolig, synes jeg du kan kontakte fastlegen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...