Gå til innhold

Bukoperasjon etter graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg fikk to gutter for 7 md siden og magen min er fremdeles et trist kapittel. Huden er rynkete etter å ha blitt strukket og navlen min vil ikke gå inn igjen. Men det verste er vel at musklene fremme på magen ikke har grodd sammen igjen etterpå. Dvs at jeg kan ta en finger imellom de fremre muskelene når jeg ligger på ryggen og tar situps. Det er vel en risiko for å få brokk slik jeg har forstått det. Er det noen med lignende erfaring og som har blitt fornøyd etter en operasjon. Vil navlen min kunne fikses slik at den går inn igjen? Og hva med å bli gravid etter en slik operasjon, er det helt uaktuelt?

Er det en liten sjanse for at dette vil fikse seg selv om jeg gir det tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106788-bukoperasjon-etter-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest operert

Heisann!

Jeg har to barn og føler meg ferdig med den biten. Men jeg ble ikke kvitt magen min, har hatt to keisersnitt så den hang veldig, + at det var mye fett. Dette gikk så inn på meg psykisk at jeg fant ut at jeg skulle ta skrittet og prøve sånn liposculpture.

Ble da annbefalt nedre bukplastikk, dvs. at de fjærner hud og strammer opp nedenfor navelen. Man kan også ta full bukplastikk hvis det er mye hud til overs over navelen også. Da lager de nytt hull til navelen! Det de også gjorde med meg var at de sydde sammen den muskelen i magen som var glidd fra hverandre.

Vet at de annbefaler at man er ferdig med graviditeter. Blir jo litt bortkastet penger hvis det blir like ille etterpå...

Resultatet har blitt at hengemagen min er borte, jeg må ennå være flink til å slanke meg noen kilo til, men jeg er kjempefornøyd!!! Og innspirasjonen til å være flinkere med kosthold og slanking er jo større da, særlig når man har brukt så masse penger på kroppen sin, da stapper man ikke å spiser masse snop, brus osv...

Lykke til iallefall uansett hva du bestemmer deg for. Og du kan bare søke på nettet på f.eks bukplastikk så får du mange linker til div. klinikker. Jeg var på Nobel Clinick i oslo, kjempeflinker der iallefall!!!

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

De rette bukmusklene, som vanligvis henger sammen i midlinjen, er blitt sprengt fra hverandre i fbm graviditeten. Dette er ikke så uvanlig, og er årsaken til at bukveggen ofte blir litt slappere etterpå. Dette har altså ikke noe med muskelstyrken som sådan å gjøre, og bedres ikke ved trening. Ved en bukplastikk vil man reparere dette ved å sy sammen muskulaturen i midtlinjen igjen, og derved stramme opp. Det er fullt mulig å bære frem et barn efter dette, men noe av problemet kan jo pppstå igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...