Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hvis en får barn med en person som er seksuell aviker ,vil barnet arve dette avviket?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

9

• Zirine

9

• soleil

5

• jis

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er større sjanse for at barnet arver dumhet, enn avvik.

Skrevet

Jupp.

F.eks. vil to homofile menn som har ubeskyttet sex med hverandre rimelig sikkert få en homofil gutt eller en lesbisk jente.

Dette er elementær skolelærdom.

Og nei; jeg mener selvsagt ikke at homser er avvikere.

Skrevet

Psykisk sykdom kan i mange tilfeller være arvelig, men det kan være mange som er bærere av genet som ikke utvikler sykdom.

Seksuelt avvik er nok hovedsakelig miljøbetinget, det vil si at at andre faktorer enn arv spiller en viktigere rolle.

Det er også noe som heter sosial arv. Det vi lærer av våre foreldre på godt og vondt.

Feks. alkoholisme, kjeftbruk etc etc

Du kan feks. søke i Kvasir på arv og avvik eller gener avvik.

Arv miljø avvik og lignende.

Gjest sjefssykepleier
Skrevet

Jupp.

F.eks. vil to homofile menn som har ubeskyttet sex med hverandre rimelig sikkert få en homofil gutt eller en lesbisk jente.

Dette er elementær skolelærdom.

Og nei; jeg mener selvsagt ikke at homser er avvikere.

Hvorfor svarer du bare tull på et spørsmål som nok bekymrer spørsmålstilleren?

Soleil hadde et fornuftig svar.

Skrevet

Hvorfor svarer du bare tull på et spørsmål som nok bekymrer spørsmålstilleren?

Soleil hadde et fornuftig svar.

Soleil svarer stort sett alltid fornuftig, men så er også hun mye mer fornuftig enn meg.

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Liker du ikke det så gir vel jeg faen...

Gjest sjefssykepleier
Skrevet

Soleil svarer stort sett alltid fornuftig, men så er også hun mye mer fornuftig enn meg.

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Liker du ikke det så gir vel jeg faen...

Spørsmålet var ikke dumt.

Skrevet

Spørsmålet var ikke dumt.

Jo, det var det.

Dersom jeg tenner på regntøy eller sko, brukte kvinnetruser eller wetsex, og du tror at det dermed er mulig at et eventuelt barn jeg får vil arve dette, så er du like lur som den som skrev innlegget.

Synes nick svarte godt i denne tråden.

Gjest sjefssykepleier
Skrevet

Jo, det var det.

Dersom jeg tenner på regntøy eller sko, brukte kvinnetruser eller wetsex, og du tror at det dermed er mulig at et eventuelt barn jeg får vil arve dette, så er du like lur som den som skrev innlegget.

Synes nick svarte godt i denne tråden.

Hva med pedofili?

Skrevet

Hva med pedofili?

Har noen sine hørt noen si at pedofili er arvlig?

Eller har du hørt noen si at det i noen tilfeller kan være et resultat av miljø og oppvekst?

Det siste skal jeg selvsagt si meg enig i.

Skrevet

Eller har du hørt noen si at det i noen tilfeller kan være et resultat av miljø og oppvekst?

"Har noen sine hørt noen si at pedofili er arvlig?"

Pedofili kan i høyeste grad være arvelig, på samme måte som alkolisme kan være arvelig. MEN det er da selvfølgelig ikke gener man snakker om, men miljø.

Skrevet

Pedofili kan i høyeste grad være arvelig, på samme måte som alkolisme kan være arvelig. MEN det er da selvfølgelig ikke gener man snakker om, men miljø.

Nettopp!

Gjest sjefssykepleier
Skrevet

Ja det har jeg noen sinne hørt, på sykehuset hvor jeg jobber.

Men siden jeg skal tidlig opp i morgen og allerede har rotet meg inn i en lang tråd lenger her nede, så må jeg vel legge meg nå.

Pleier vanligvis bare å lese her, men det er visst veldig fort gjort å havne i diskusjoner.

Jeg må vel bare slutte å irritere meg over dumme svar.

Gjest sjefssykepleier
Skrevet

Man snakker både om gener og miljø.

Skrevet

Nettopp!

Ok, jeg trodde du mente det motsatte - jeg har ikke lest noe annet i tråden :)

jaja - men det var da godt å kunne være til nytte før man hopper til køys.

Skrevet

Ja det har jeg noen sinne hørt, på sykehuset hvor jeg jobber.

Men siden jeg skal tidlig opp i morgen og allerede har rotet meg inn i en lang tråd lenger her nede, så må jeg vel legge meg nå.

Pleier vanligvis bare å lese her, men det er visst veldig fort gjort å havne i diskusjoner.

Jeg må vel bare slutte å irritere meg over dumme svar.

Har du hørt noen si at homofili er arvelig? At homofili er en sykdom og ikke en legning?

Ja, det har du garantert hørt det også. Det vil dermed ikke si at det stemmer.

Men det er mulig jeg misforstå spørsmålet her. Med arvelig så tenkte jeg umiddelbart på gener, ikke på den arven vi tillegger oss av miljøet eller oppveksten.

Gjest sjefssykepleier
Skrevet

Har du hørt noen si at homofili er arvelig? At homofili er en sykdom og ikke en legning?

Ja, det har du garantert hørt det også. Det vil dermed ikke si at det stemmer.

Men det er mulig jeg misforstå spørsmålet her. Med arvelig så tenkte jeg umiddelbart på gener, ikke på den arven vi tillegger oss av miljøet eller oppveksten.

homofili er ingen sykdom, men som du helt korekt sier en legning.

legning og avvik er ikke det samme.

Skrevet

Man snakker både om gener og miljø.

når det gjelder pedofili eller alkolisme - eller begge deler?

Skrevet

homofili er ingen sykdom, men som du helt korekt sier en legning.

legning og avvik er ikke det samme.

Poenget mitt var at du hører folk si alt mulig rart uten at det nødvendigvis stemmer.

Jeg har aldri sett noe forskning som skulle tilsi at pedofili eller andre sexuelle avvik ligger latent i genene våre og blir videreført fra generasjon til generasjon.

Gjest for eksempel
Skrevet

Det er større sjanse for at barnet arver dumhet, enn avvik.

Eller hvorfor ikke bare la være å få barn med en seksuell avviker, så slipper en å lure...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...