Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mannen min har altfor ofte vondt i hodet, nesten daglig, og av og til så sterkt at han ikke kommer ut av senga. Han sier smertene sitter mye over øynene - det er vondt å trykke på øye-eplet og vondt bak øyebrynene. Gjelder begge sider. Røntgen av dette området viser ingenting unormalt. Han stresser en del på jobben og er av og til stiv i nakken. Han har også noe problemer med bihulene. Vi har ikke funnet fram til noe slags smertestillende som virker, hodepinen ødelegger derfor mye for ham. Hva er dette? Kan det være en form for migrene eller tensjonshodepine? Hvor kan han henvende seg for å få ordentlig hjelp - han har ikke hatt mye nytte av de legene han har prøvd.

mvh omm

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10722-smerterpress-over-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min har altfor ofte vondt i hodet, nesten daglig, og av og til så sterkt at han ikke kommer ut av senga. Han sier smertene sitter mye over øynene - det er vondt å trykke på øye-eplet og vondt bak øyebrynene. Gjelder begge sider. Røntgen av dette området viser ingenting unormalt. Han stresser en del på jobben og er av og til stiv i nakken. Han har også noe problemer med bihulene. Vi har ikke funnet fram til noe slags smertestillende som virker, hodepinen ødelegger derfor mye for ham. Hva er dette? Kan det være en form for migrene eller tensjonshodepine? Hvor kan han henvende seg for å få ordentlig hjelp - han har ikke hatt mye nytte av de legene han har prøvd.

mvh omm

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Hei omm !

Det er ikke lett å stille diagnoser på distanse over nettet, men jeg ville nok gjette på spenningshodepine (tensjonshodepine) ut fra det du forteller. Hvis dere bor i Østlandsområdet, vet jeg at Migreneklinikken på Sjølyst Legesenter har et tilbud til pasienter med kronisk hodepine.

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Hei omm !

Det er ikke lett å stille diagnoser på distanse over nettet, men jeg ville nok gjette på spenningshodepine (tensjonshodepine) ut fra det du forteller. Hvis dere bor i Østlandsområdet, vet jeg at Migreneklinikken på Sjølyst Legesenter har et tilbud til pasienter med kronisk hodepine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...