Gå til innhold

Kan man få fødselspenger av rehabiliteringspenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Vet ikke hva jeg skal gjøre

Jeg er muligens gravid. Jeg er hjemmeværende med to barn, en inntekt, og har ikke råd til å forsørge 3 barn akkurat nå.

Jeg får rehabiliteringspenger og venter på en operasjon.

Skal inn til sykehuset i september og snakke med de.

Jeg vil anta at det ikke blir aktuelt med en operasjon mens man er gravid.

Det jeg lurer på er om jeg får rehabiliteringspenger i 6 av 10 mnd, kan jeg få fødselspenger av de? Regnes rehabiliteringspenger som en inntekt på lik linje som hvis jeg ville vært ute i jobb i 6 av 10 mnd?

Fortsetter under...

Gjest Vet ikke hva jeg skal gjøre

rehabiliteringspenger og attføring - i disse tilfellene opparbeider man seg ikke rett til fødselspermisjon - men FAR kan få rett til permisjon i inntil 29 uker.

Bare hvis mor ikke kan ta seg av barna pga sykdom eller skade. Det er ikke mitt tilfelle. Jeg er ikke så hemmet av armen min.

Men det er faktisk satt opp et forslag om akkurat dette for 2-3 år siden har jeg fått vite. Så kanskje det skjer en vakker dag......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...