Gå til innhold

smerter i bryst/mage

Anbefalte innlegg

Jeg har i over 8 md vært plaget av smerter i bryst/mage. Det startet som et "trykk" men har gått over til en konstant, svak, sviende smerte. Iblant (ca 2 gn i uken) kan smertene tårne seg opp i en "peak" og på det verste er det nærmest uuholdelig.Dette kan vare fra 1 til 3 min. Type smerte kan sammenlignes med en bit knekkebrød som går ned på tvers, bare verre. Har gjennom min lege vært på gastroskopi (slange), lungerøgnten av hilus og spiserørsrøgnten med kontrast, som viste ingenting.Blodprøver normale. Ikke symptomer på galleproblemer.Plassering er diffus, men beskrives best som "midt i torsoen". Jeg er 28 år, røker ikke, drikker ikke og trener. Ingen relasjon/problemer ifbm spising.

Har ingen andre symptom, kanske bare litt trettere enn vanlig.

En pekepinn kan være at smertene forsterkes før en raper, kan ha noe med det området hvor luften/trykket står før det går ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10745-smerter-i-brystmage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i over 8 md vært plaget av smerter i bryst/mage. Det startet som et "trykk" men har gått over til en konstant, svak, sviende smerte. Iblant (ca 2 gn i uken) kan smertene tårne seg opp i en "peak" og på det verste er det nærmest uuholdelig.Dette kan vare fra 1 til 3 min. Type smerte kan sammenlignes med en bit knekkebrød som går ned på tvers, bare verre. Har gjennom min lege vært på gastroskopi (slange), lungerøgnten av hilus og spiserørsrøgnten med kontrast, som viste ingenting.Blodprøver normale. Ikke symptomer på galleproblemer.Plassering er diffus, men beskrives best som "midt i torsoen". Jeg er 28 år, røker ikke, drikker ikke og trener. Ingen relasjon/problemer ifbm spising.

Har ingen andre symptom, kanske bare litt trettere enn vanlig.

En pekepinn kan være at smertene forsterkes før en raper, kan ha noe med det området hvor luften/trykket står før det går ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10745-smerter-i-brystmage/#findComment-55460
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Luftsmerter er en mulig forklaring,men det er nok litt uvanlig at dette gir en sviende smerte.Primært ville jeg tenke på øket mavesyre,som også gir endringer i maven som kan medføre øket gass/luft.Du er godt utredet,og evt.ville jeg prød en liten kur med syrenøytraliserende medikamenter for å se hva det kan gi.Øket syrenivå behøver ikke i en tidligere fase føre til synlige forandringer ved gastroscopi.Hvis dette ikke hjelper kan man tenke i retning intoleranse for mat.En generell sjekk på jern,B-vitaminer etc.kan også være aktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10745-smerter-i-brystmage/#findComment-48850
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Luftsmerter er en mulig forklaring,men det er nok litt uvanlig at dette gir en sviende smerte.Primært ville jeg tenke på øket mavesyre,som også gir endringer i maven som kan medføre øket gass/luft.Du er godt utredet,og evt.ville jeg prød en liten kur med syrenøytraliserende medikamenter for å se hva det kan gi.Øket syrenivå behøver ikke i en tidligere fase føre til synlige forandringer ved gastroscopi.Hvis dette ikke hjelper kan man tenke i retning intoleranse for mat.En generell sjekk på jern,B-vitaminer etc.kan også være aktuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10745-smerter-i-brystmage/#findComment-55726
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...