Gå til innhold

Ocd og meditasjon


Tinky Vinky

Anbefalte innlegg

Tinky Vinky

Hei

Jeg har et spørsmål vedr obsessive compulsive disorder og meditasjon.

Ved denne diagnosen blir behandlingen som regel utført ved hjelp av medikament og/ eller med kognitiv terapi.

Kan det dog være mulig at meditasjon kan være et effektivt hjelpemiddel for personer med ocd (tenker da spesielt på de som har mest tvangstanker i forhold til tvangshandlinger)? Meditasjon dreier seg vel i stor grad om bedre å kontrollere sin egen tankeverden?

I tilfelle, er det noen spesiell form for meditasjon som er bra for personer med ocd og er det evt. noen former for meditasjon en bør styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ung jente -76

Hei!

Jeg har brukt et par meditasjons cder med en godt resultat, både som avslapning og tankestyring, for å roe meg ned med, lære å kontrolere og styre tankene slik jeg vil.. er fortatt i begynner fasen, men syntes de virker gode. ene er en selvhypnose cd fra Paul McKenna, en kjent hypnotisør og en annen dame jeg ikke vet navnet på.. har fått de fra en venn som har ad/hd som har hatt gode resultater iht konsentrasjon. Syntes det kan være vært å prøve for deg også... sjekk eventuelt med en bokhandel som har en avdeling for alternative behandlinger om de kan ha noe.. eller se om du kan få lastet ned via internett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Tinky Vinky

Hei!

Jeg har brukt et par meditasjons cder med en godt resultat, både som avslapning og tankestyring, for å roe meg ned med, lære å kontrolere og styre tankene slik jeg vil.. er fortatt i begynner fasen, men syntes de virker gode. ene er en selvhypnose cd fra Paul McKenna, en kjent hypnotisør og en annen dame jeg ikke vet navnet på.. har fått de fra en venn som har ad/hd som har hatt gode resultater iht konsentrasjon. Syntes det kan være vært å prøve for deg også... sjekk eventuelt med en bokhandel som har en avdeling for alternative behandlinger om de kan ha noe.. eller se om du kan få lastet ned via internett...

Takk for gode råd og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...