Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med voldsom svetting i hodet. Om jeg sitter rolig med min familie å spiser middag så kan jeg få et svetteanfall som varer nesten til jeg er gjennombløt i håret. Det er samme hva jeg gjør så er jeg gjennombløt i håret etter bare noen minutter. Jeg har hatt dette problemet i ca 15 år. Problemene var der selv om jeg trente 1,5 til 2 timer hver eneste dag hele året, noe jeg gjorde det til jeg ble 26 år. I dag trener jeg ikke på langt nær så mye og jeg har lagt på meg litt siden jeg trente på det meste, men svettingen er konstant. Jeg er ikke i noen fantomform, men den er heller ikke helt råtten. Jeg har prøvd å redusere veskeinntaket til nær null, det resulterte ikke i noe mindre svetting men bare vondt i hodet. Jeg har prøvd å øke veskeinntaket av vann uten at det hjalp.

Finnes det noe for dette problemet? Det begynner faktisk å bli så plagsomt så jeg gruer meg til å gå i forskjellige tilstellninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107589-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Prøv først å søk litt om svetting her på DOL, mye har vært skrevet og kommentert før. Tenker først at du kanskje bør redusere kryddermengden i kosten; noen er overfølsomme for krydder. Væskebalansen i kroppen din har mest sannsynlig ikke noe med svettemengden å gjøre, heller ikke vekten din eller fysisk form; kun veldig overvektige uten mosjon svetter slik som du gjør. De fleste opplever at svetting blir værre jo mer man bekymrer seg og sjeneres av problemet. Dessverre er det vanskelig, men ikke umulig å bruker svette-reduserende midler. Spray-form av f.eks STOP-24 kan forsøkes. Du kan eventuelt få fastlegen din til å henvise deg til en hudlege for vurdering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107589-svetting/#findComment-636198
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...