Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har et lite problem.en kan egentlig ikke kalle det et problem,men jeg sliter litt med det.Før så var jeg en person som kunne feste og drikke til langt på mårran.Jeg ble selfølgelig skikkelig sjuk noen ganger,men ikke ofte.Så plutselig så har jeg kommet i den situasjonen at jeg ikke tåler alkohol i hele tatt.Jeg kan tåle litt vin og øl,men noen mengder da blir jeg kvalm og skikkelig sjuk.før var jeg meget glad i cognac og andre sterke dråper.Hvis jeg drikker det nå så etter en time eller to så blir jeg kvalm og kan ende opp med oppkast imange timer.Dette er ei plage for meg og min samboer da vi hører til en gjeng som er ganske lystige av seg.Har vært til min fastlege og en annen og deres konkusjon er slutt å drikk..Jeg har ikke tenkt å gi meg så lett,så om noen har en ide hva det kan være så takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107597-sjuk-av-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Har ingen sikker forklaring på dette.men på en eller annen måte forteller kroppen din at alkohol er uheldig for deg. Alkohol endrer sirkulasjon av blod i kroppen, samt gjør at mer urin produseres. Kanskje bør du få tatt blodprøver som sjekker nyrer, samt leverprøver som kan fortelle litt om alkoholen nedbrytes normalt. Enkelte medisiner kan gjøre at disse problemene øker. Overvekt og dårlig form kan også ha en virkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107597-sjuk-av-alkohol/#findComment-636200
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...