Gå til innhold

Bilkjennere! - Ang. bremseklosser


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg unngå å kjøre en bil med nedslitte/ødelagte(?) bremseklosser? Bremsene virker, men de lager en ekkel knurrelyd hvis jeg trør hardt på pedalen.

Har time for EU-kontroll den 17 juni. Kan jeg bruke bilen fram til da? Litt?

Pleier aldri å bruke bremsene bortsett fra ved full stopp.

Skrevet

Kvinner og bil, hehe. Dette bør du ikke kjøre med. For det første har du dårligere bremser og for det andre så ødelegger du bremseskivene og da blir det enda dyrere enn å bare skifte bremseklossene.

Det er naglene i bremseklossene som slipes mot bremsekiva og metall mot metall er ingen pen lyd:-))

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Da er det for sent å skifte, og for farlig å kjøre.

Både tromler og skiver er sannsynligvis ødelagt, og det lukter kostnader.

Skrevet

Da er det for sent å skifte, og for farlig å kjøre.

Både tromler og skiver er sannsynligvis ødelagt, og det lukter kostnader.

Kostnader?!

:WRÆÆÆÆL!:

Skrevet

Kvinner og bil, hehe. Dette bør du ikke kjøre med. For det første har du dårligere bremser og for det andre så ødelegger du bremseskivene og da blir det enda dyrere enn å bare skifte bremseklossene.

Det er naglene i bremseklossene som slipes mot bremsekiva og metall mot metall er ingen pen lyd:-))

Ok, mrxx, skal la bilen stå pent i ro. Og du har helt rett, den knurrelyden høres helt for jævlig ut.

Ulven sier et fy-ord i innlegget sitt, stemmer det? Altså det med kostnader?

:ghulp:

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Kostnader?!

:WRÆÆÆÆL!:

Klosser på naglene lager furer i tromler og skiver. Nå kan det hende bare tromler eller skiver er ødelagt, eller at det ikke har rukket å bli skader.

I alle fall må du byte klosser før kontrollen, så får bremsetesten vise hvor stor skaden er.

Skrevet

Klosser på naglene lager furer i tromler og skiver. Nå kan det hende bare tromler eller skiver er ødelagt, eller at det ikke har rukket å bli skader.

I alle fall må du byte klosser før kontrollen, så får bremsetesten vise hvor stor skaden er.

Før kontrollen? Har jo verkstedtime den 17, da skifter de vel det som trengs og godkjenner bilen etterpå?

Verkstedet både sjekker, fikser og godkjenner. See?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Før kontrollen? Har jo verkstedtime den 17, da skifter de vel det som trengs og godkjenner bilen etterpå?

Verkstedet både sjekker, fikser og godkjenner. See?

Bukken til havresekken ?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Før kontrollen? Har jo verkstedtime den 17, da skifter de vel det som trengs og godkjenner bilen etterpå?

Verkstedet både sjekker, fikser og godkjenner. See?

Jeg ville kontrollert på veistasjon eller NAF og bedt om pris på minst to verksteder etterpå.

Mange har fått AHA-opplevelser på den måten. Kolbotn Auto prøvde bevisst å lure meg for kr 9000.

Skrevet

Jeg ville kontrollert på veistasjon eller NAF og bedt om pris på minst to verksteder etterpå.

Mange har fått AHA-opplevelser på den måten. Kolbotn Auto prøvde bevisst å lure meg for kr 9000.

Jeg har fått garanti på bilen ut juni, derfor merkeverkstedet. Det er en del ting som må fikses som garantien dekker.

De fikser uansett ingenting før jeg er informert om hvilke mangler de har funnet, og hva det vil koste. Har en god kontakt på verkstedet. ;)

Takk for tips likevel, Ulv!

Skrevet

Ok, mrxx, skal la bilen stå pent i ro. Og du har helt rett, den knurrelyden høres helt for jævlig ut.

Ulven sier et fy-ord i innlegget sitt, stemmer det? Altså det med kostnader?

:ghulp:

Yepp, det er fy ord når det gjelder kostnader. Er du heldig har du ikke ødelagt skivene, selv om de garantert har fått riper. Setter du bilen på verksted, så må du regne med at de vil skifte skivene også. Men gjør du det selv så skifter du bare bremseklossene og håper at bremsene er jevne. Er de ujevne kan du få en som kan litt med bil å ta opp bremsesylindrene, gjøre rent og skifte pakninger og prøve med ny bremsetest. Det burde gå greit.

Men inntil da holder du deg langt unna bilen.................kjerringer:-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg har fått garanti på bilen ut juni, derfor merkeverkstedet. Det er en del ting som må fikses som garantien dekker.

De fikser uansett ingenting før jeg er informert om hvilke mangler de har funnet, og hva det vil koste. Har en god kontakt på verkstedet. ;)

Takk for tips likevel, Ulv!

Da er det litt annerledes.

Skrevet

Yepp, det er fy ord når det gjelder kostnader. Er du heldig har du ikke ødelagt skivene, selv om de garantert har fått riper. Setter du bilen på verksted, så må du regne med at de vil skifte skivene også. Men gjør du det selv så skifter du bare bremseklossene og håper at bremsene er jevne. Er de ujevne kan du få en som kan litt med bil å ta opp bremsesylindrene, gjøre rent og skifte pakninger og prøve med ny bremsetest. Det burde gå greit.

Men inntil da holder du deg langt unna bilen.................kjerringer:-)

*Men inntil da holder du deg langt unna bilen.................kjerringer:-) *

He he.

Ok, mrxx, takk for tips! Får kjøre den patetiske puddingen til høvdingen så lenge. Usj.

Skrevet

Da er det litt annerledes.

Jepp. Krysser uansett fingrene for en noenlundre overkommelig regning. :-/

lalala1365380457
Skrevet

kjenner du ingen som kan å skifte bremseklosser for deg da? vår bil hadde akkurat det samme problemet, men mamma jobber på en skole som har mekanisk linje, og de skifta bremseklosser for oss for kun kr 150! bremseklossene kostet bare 149..om vi derimot skulle gjort det på verksted ville det blitt mye dyrere..

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Belegget på klossene er bortslitt - og du bremser med jern mot jern. Om skaden i bremseskiva ikke er dypere enn ca 1 mm kan du skifte klosser og de sliter seg til etterhvert.

Skrevet

kjenner du ingen som kan å skifte bremseklosser for deg da? vår bil hadde akkurat det samme problemet, men mamma jobber på en skole som har mekanisk linje, og de skifta bremseklosser for oss for kun kr 150! bremseklossene kostet bare 149..om vi derimot skulle gjort det på verksted ville det blitt mye dyrere..

Joda, kjenner én, men han er sykemeldt for tida. :-(

Skrevet

Belegget på klossene er bortslitt - og du bremser med jern mot jern. Om skaden i bremseskiva ikke er dypere enn ca 1 mm kan du skifte klosser og de sliter seg til etterhvert.

Én mm? Det var jaggu ikke mye å gå på.

:ghulp:

lalala1365380457
Skrevet

Én mm? Det var jaggu ikke mye å gå på.

:ghulp:

den ene klossen på vår bil var helt nedslitt og den andre var ødelagt, men alikavel holdt det å bare skifte klosser!

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Én mm? Det var jaggu ikke mye å gå på.

:ghulp:

Jeg har skifta klosser på ganske skamferte skiver, klossene sliter seg jo til, det går fint å forsøke.

Men dette var vel en bil med garanti? Det er vel tydelig at de ikke har vært nøye når de har sett over den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...