Gå til innhold

Hepatitt, spørsmål til legen!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått beskjed om at jeg har gjennomgått en HBV infeksjon, men at jeg ikke er smitteførende for HBV nå. Vil dette si at jeg aldri mer vil være smittefarlig, eller kan det blusse opp igjen. Er det dermed sagt at jeg kan leve som normalt uten å trenge å være redd for å smitte andre?

Vil det dermed si at jeg er immun og aldri vil kunne få dette viruset igjen?

Blodanalyser, kan du tolke dette for meg:

S-ALAT 80

S-Gamma GT 237

S-HBsAG Negativ

S-Anti-HBc 742

s-anti-HBs 198

s-anti-HCV Negativ

Takknemmlig for raskt svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10765-hepatitt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp fått beskjed om at jeg har gjennomgått en HBV infeksjon, men at jeg ikke er smitteførende for HBV nå. Vil dette si at jeg aldri mer vil være smittefarlig, eller kan det blusse opp igjen. Er det dermed sagt at jeg kan leve som normalt uten å trenge å være redd for å smitte andre?

Vil det dermed si at jeg er immun og aldri vil kunne få dette viruset igjen?

Blodanalyser, kan du tolke dette for meg:

S-ALAT 80

S-Gamma GT 237

S-HBsAG Negativ

S-Anti-HBc 742

s-anti-HBs 198

s-anti-HCV Negativ

Takknemmlig for raskt svar

Gjest Tore Abrahamsen, Overlege, spesialist i

Du har moderat forhøyede lever verdier og positive antistoffer mot hepatitt B virus. Du smitter ikke fordi du ikke har påvisbart hepatitt B virus antigen i blodet. Det kan blusse opp igjen slik at det er viktig at du følger de opplagte kontroller. Du vil nå ikke kunne få en helt ny hepatitt B virusinfeksjon

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...