Gå til innhold

Sliter enda med legeundersøkelser

Anbefalte innlegg

Jaha, så skjer det likevel, da. Det jeg trodde jeg var over og hadde bearbeidet, det vekkes til live likevel - hos legen.

I dag ver jeg der, fordi jeg har hatt så uregelmessig mens, samt så ekstremt vondt i brystene. Og hva sa min mannlige lege? Jo, han ville undersøke både underliv og bryster.

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg tok en hvit løgn for å slippe gynekologisk undersøkelse. Jeg har vært igjennom det noen ganger etter voldtekten, og det går bedre og bedre - særlig nettopp pga denne legen som bare er helt utrolig ok. Men jeg kan ikke for det, jeg føler meg likevel så blottlagt og "naken" (selvsagt) - og ikke minst er det fælt å føle seg så maktesløs, så "liten" liksom.

Men det går jo på et vis. Bare ikke i dag.Jeg orket ikke.

Bryst-undersøkelsen han ville ta, nektet jeg også for - i starten. Kvelte en klump i halsen, for det er så tøft å skulle la noen ta på meg...det er det kun gutter jeg virkelig har elsket som har fått lov til...(iallefall de siste årene...rett etter voldtekten var jeg utagerende seksuelt sett og hadde ingen seksuell identitet..)

Etter mye om og men lot jeg ham undersøke meg. Isj, det var tøft, men jeg gjorde det.

Etterpå smilte jeg til ham og sa "..alt jeg skal igjennom...", og var lettet.

Men tenk det, jeg trodde virkelig voldtekten som hendte meg da jeg var 22 år - nå var et tilbakelagt stadium...men enda innhenter den meg i blant. Da er det vondt å være meg, men samtidig er det da jeg tenker: Dette skal jeg klare, dette skal jeg overvinne. Jeg har klart det i 6 år nå, og selvom jeg ikke klarte GU idag, så skal jeg klare det neste gang. Håpet har jeg alltid, og styrken ligger i nettopp det å aldri,aldri gi opp.

:-) Litt melankolsk hilsen fra Hope

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107729-sliter-enda-med-legeunders%C3%B8kelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjerner i natten...

Hei du.

Mannlige leger kan være helt utrolig flotte som leger, men hva om du fant en kvinnelig lege til disse undersøkelsene ?

Selv har jeg hatt mannlig lege i mange år men i like mange år så har jeg brukt en kvinnelig lege til dette. Hun jeg har nå er spesialist på kvinnesykdommer/kropp og det er bedre og tryggere å gå dit da.

Ellers med ting så går jeg til min mannlige sympatiske lege, så dette fungerer ganske greit.

Kanskje noe å tenke på for deg ?

Lykke til Hope !

Hilsen fra...

At du sliter med g.u'er er vel ikkje noe rart. Når selv jenter og kvinner som ikkje har opplevd det vi har, synes det er forferdelig ubehagelig og ekkelt, så har da vi virkelig grunn til å ikkje sette sånn pris på det der... Eg har gjort det ein gang, og heilt seriøst: det der gjør eg ikkje igjen før eg MÅ. Men eg òg klarte det, og det tror eg også du gjør. Men det er jo heilt vanlig og normalt å ikkje "like" de undersøkelsene der.

Lykke til ihvertfall!

Hei du.

Mannlige leger kan være helt utrolig flotte som leger, men hva om du fant en kvinnelig lege til disse undersøkelsene ?

Selv har jeg hatt mannlig lege i mange år men i like mange år så har jeg brukt en kvinnelig lege til dette. Hun jeg har nå er spesialist på kvinnesykdommer/kropp og det er bedre og tryggere å gå dit da.

Ellers med ting så går jeg til min mannlige sympatiske lege, så dette fungerer ganske greit.

Kanskje noe å tenke på for deg ?

Lykke til Hope !

Hilsen fra...

Takk, det var jo et fornuftig råd som faktisk bekreftet mine tanker..Jeg har nemlig vurdert det sterkt i det siste. Tror jeg skal gjøre som du sier, jeg - og prøve å finne en dame som kan ta GU på meg, så slipper jeg kanskje noe av det ubehagelige.

Takk.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...