Gå til innhold

østrogen graviditet


Delta

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 55 år som er har gått på østrogen siden 1996. Først brukte jeg Trisekvens og nå har jeg gått over til Activelle.

Kan jeg bli gravid når jeg går på østrogen? Kan jeg føle meg trygg uten prevensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en kvinne på 55 år som er har gått på østrogen siden 1996. Først brukte jeg Trisekvens og nå har jeg gått over til Activelle.

Kan jeg bli gravid når jeg går på østrogen? Kan jeg føle meg trygg uten prevensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter overgangsalderen kan man ikke bli gravid, heller ikke om man bruker hormoner. Så du kan føle deg trygg.

Takk for svar om at når overgangsalderen er over, så kan man føle seg trygg uten prevensjon. Men da jeg byttet hormontabletter hadde jeg litt hetetokter. Tyder ikke det på at overgangsalderen ikke er helt over, men at jeg fremdeles er midt i overgangsalderen og ikke ferdig med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Takk for svar om at når overgangsalderen er over, så kan man føle seg trygg uten prevensjon. Men da jeg byttet hormontabletter hadde jeg litt hetetokter. Tyder ikke det på at overgangsalderen ikke er helt over, men at jeg fremdeles er midt i overgangsalderen og ikke ferdig med den?

Dessverre vil hetetoktene komme tilbake hos de fleste når de slutter med hormoner, uansett hvor lenge man har brukt hormoner og hvor gammel man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre vil hetetoktene komme tilbake hos de fleste når de slutter med hormoner, uansett hvor lenge man har brukt hormoner og hvor gammel man er.

Hei

Jeg kommer tilbake til deg igjen med ett nytt spørsmål.

Som du sa til meg sist, så kan jeg føle meg trygg uten prevensjon. I natt våknet jeg med svette, og var veldig svimmel hver gang jeg snudde meg eller løftet hodet. Vi har blodtrykksmåler hjemme, og blodtrykket da jeg sto opp var 138/102 puls 85. Etter frokost var det på 131/92 puls 83.

Hva skjedde i natt? Kan jeg bli gravid likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hei

Jeg kommer tilbake til deg igjen med ett nytt spørsmål.

Som du sa til meg sist, så kan jeg føle meg trygg uten prevensjon. I natt våknet jeg med svette, og var veldig svimmel hver gang jeg snudde meg eller løftet hodet. Vi har blodtrykksmåler hjemme, og blodtrykket da jeg sto opp var 138/102 puls 85. Etter frokost var det på 131/92 puls 83.

Hva skjedde i natt? Kan jeg bli gravid likevel?

Jeg har ikke ditt forrige spørsmål her i min svarspalte, så jeg kan dessverre ikke si noe utfra dagens opplysninger. Legg spørsmålet på nytt med utfyllende opplysninger, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ditt forrige spørsmål her i min svarspalte, så jeg kan dessverre ikke si noe utfra dagens opplysninger. Legg spørsmålet på nytt med utfyllende opplysninger, takk.

Jeg er en kvinne på 55 år som har gått på østrogen siden 1996. Jeg har tidligere spurt deg om jeg kan føle meg trygg uten prevensjon til tross for hormontilskudd, og dette svarte du bekreftende på.

I natt våknet jeg av at jeg ble varm, og at jeg jeg følte meg veldig svimmel når jeg snudde meg eller løftet hodet. Vi har blodtrykksmåler hjemme og har målt trykket noen ganger idag. Da jeg sto opp i morges var trykket 138/102 puls 85, men 102 er har etterpå variert mellom 82 og 95. Snitt puls 85.

Hva var det som skjedd med meg i natt? Kan det ha noe med utprøving uten prevensjon eller andre årsaker knyttet hormoner? Har aldri hatt slike problemer før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...