Gå til innhold

Hjelp!!!! Gubben har fridd :)

Anbefalte innlegg

...og jeg sa ja! Så nå blir det giftemål! Men problemet er at vi eier ikke nåla i veggen, og har slettes ikke råd til å ha noe bryllupsfest. Har knapt nok råd til prest, tror jeg....egentlig :)

Vel, det er jo egentlig ikke så ille. Vi vil ikke ha noe kjempebryllup likevel. Vi har vært samboere i mange år, og vi har barn sammen, dessuten har jeg vært gift en gang tidligere.

Faktisk så kunne vi tenke oss å bare gjøre det, og så fortelle det til alle etterpå. Men hvordan gjør vi da med vitner/forlovere? Har lest en plass at de som skal være vitner må kjenne paret godt. Vi har nettopp flyttet til en ny plass, så her kjenner vi absolutt INGEN - og vi vil altså ikke si det til noen andre vi kjenner....hva gjør vi da?

Er det ellers noen som har noen tips til feiring av dagen på en 'rimelig' måte?

Alle innspill mottas med takk!

PS! Også postet på Samliv og Foreldre-småbarn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/107798-hjelp-gubben-har-fridd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blåveispike

Du trenger iallefall ikke og kjenne vitnene om du gifter deg borgelig, ansatte på kontoret hvor giftemålet skal utføres stiller mer enn gjerne opp,helt vanlig det.Det var den infoen vi fikk for noen år siden da vi vurderte borgelig.Om dere skal vies kirkelig så stilles det kansje andre krav(?),kirken tar jo som kjent alt så blodig alvorlig,så kansje vitnene må kjenne dere om dere velger denne form for vielse?

Jeg synes det høres avslappende og lettvint ut og bare ta en svipptur og gifte seg,da slipper dere alt styret,forberedelsene og utguftene.Det blir mer og mer vanlig.Hva med og ta det i samme slengen som dere er på ferie(om dere skal på noen da!)?Dere kan jo også velge Sverige eller Danmark som giftested om dere sier ifra i god tid.Uansett,samme hvor dere velger og gifte dere, papirene bør sendes inn i god tid(5-6 uker i forveien).

Gjør som et par i min slekt. De tok med seg et annet par og dro på weekendtur til en annen kant av landet. Så ringte de hjem til foreldrene og sa at de hadde giftet seg. En av grunnene til at de valgte å gjøre det sånn var nok at hun hadde et ekteskap bak seg, og den lokale presen ville nødig vi fraskilte. Så de fant en fin gammel kirke og en positiv prest et annet sted.

Gjest bryllupsgjest

Ei venninne av meg gjør det slik:

De har en intim markering på selve dagen, der bare foreldre og forlovere er med

- og så har de en kjempefest på hytta dagen etter, med bål og reker og vin!

Det koster nok litt det også, men det blir i alle fall langt rimeligere enn å leie lokale og diske opp med tre retter!

Jeg synes det høres kjempekoselig ut og gleder meg til festen!

PS! Dere kan jo ønske dere penger, i alle fall av de som ikke blir fornærmet over et sånt ønske, og bruke noen av pengene til å dekke kostnadene.

Kizza1365380506

Gratulerer. Dersom jeg hadde giftet meg idag hadde jeg gjort det på en ambasade i f.eks. Roma eller Paris og så hatt 2 uker ferie etterpå. Kanskje spandert på 2 forlovere. Synes det høres romantisk ut jeg. Kanskje hatt en vanlig fest etterpå med alle vennene og familien.

Lykke til.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...