Gå til innhold

svimmel

Anbefalte innlegg

Jeg ble plutselig svimmel en dag for tre måneder siden, og siden det ikke var borte etter 1,5 måned gikk jeg til legen. Jeg tok blodprøver for å sjekke bl.a jern, blodsukker og stoffskiftet. Prøvene viste at jeg muligens hadde lavt stoffskifte. (Hadde lave verdier av det ene hormonet.) Senkningen var heller ikke helt bra.

Svimmelheten fortsatte, men forsvant litt etter litt.

Plutselig en kveld fikk jeg øresus i det ene øret, så jeg gikk til legen igjen, og tok også nye blodprøver for å se om dette med stoffskiftet hadde endret seg.

Fordi jeg har hatt kronisk mellomørebetennelse i 14 år klarte visstnok ikke denne legen å se hva øresusen kom av, men de nye blodprøvene viste at "alt var normalt."

I følge legen feiler jeg derfor ingenting.

Jeg er imidlertid ikke "helt med" i hodet ennå,blir ofte svimmel når jeg spiser, og øresusen kommer og går. Burde det ikke blitt foretatt en scanning av hjernen min for å sjekke om årsaken ligger der?

Har du peiling på hva som kan feile meg? Kan det være noe i øret som ikke er helt bra??

Langt innlegg og mange spørsmål, men håper noen kan svare meg!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10792-svimmel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble plutselig svimmel en dag for tre måneder siden, og siden det ikke var borte etter 1,5 måned gikk jeg til legen. Jeg tok blodprøver for å sjekke bl.a jern, blodsukker og stoffskiftet. Prøvene viste at jeg muligens hadde lavt stoffskifte. (Hadde lave verdier av det ene hormonet.) Senkningen var heller ikke helt bra.

Svimmelheten fortsatte, men forsvant litt etter litt.

Plutselig en kveld fikk jeg øresus i det ene øret, så jeg gikk til legen igjen, og tok også nye blodprøver for å se om dette med stoffskiftet hadde endret seg.

Fordi jeg har hatt kronisk mellomørebetennelse i 14 år klarte visstnok ikke denne legen å se hva øresusen kom av, men de nye blodprøvene viste at "alt var normalt."

I følge legen feiler jeg derfor ingenting.

Jeg er imidlertid ikke "helt med" i hodet ennå,blir ofte svimmel når jeg spiser, og øresusen kommer og går. Burde det ikke blitt foretatt en scanning av hjernen min for å sjekke om årsaken ligger der?

Har du peiling på hva som kan feile meg? Kan det være noe i øret som ikke er helt bra??

Langt innlegg og mange spørsmål, men håper noen kan svare meg!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10792-svimmel/#findComment-55630
Del på andre sider

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til bumble

Utifra symptomene du beskriver med svimmelhet og øresus vil jeg anbefale at du snakker med legen din om en videre henvisning til øre, nese-halslege. En scanning eller CT undersøkelse av hodet kan være en fornuftig undersøkelse- det kan evt taes i samråd med ØNH legen.

Det kan være sammenheng med dine nåværende symptomer og tidligere kronisk ørebetennelse, men jeg skal være forsiktig med å antyde noen diagnose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10792-svimmel/#findComment-56011
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...