Gjest piirko Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Da jeg var lita ble jeg utsatt for seksuelle overgrep gjennom nesten 3 år fra en mann jeg ikke var i familie med. Nå er jeg voksen og det er gått over 20 år siden disse overgrepene skjedde. Da jeg var i starten av 20 årene ble jeg voldtatt av min daværende kjæreste. Jeg har gått til ulike behandlere de siste 12 årene , men overgrepene er likevel det jeg har greid å snakke minst om. Jeg har ikke hatt noen fast kjæreste siden den ene episoden med eks kjæresten min, bare "løse" forhold uten forpliktelser av noe slag. Jeg tror jeg er unormal fordi jeg tenner på SM sex - binding, øyenbind, spanking og slike ting. Flere av de jeg har hatt forhold til og som har visst om opplevelsene mine har sagt at dette ikke er normalt for en som har blitt utsatt for overgrep. Jeg føler meg så innmari pervers og skitten. Føler meg som en hore og vet vel innerst inne at jeg ikke burde like den typen sex. Men de fysiske følelsene mine sier noe helt annet.Jeg tenner rett og slett på å være den underlegne part i et seksuelt forhold - masochisme. Jeg tør ikke å snakke med de av venninnene mine som vet om bakgrunnen min om dette,og ikke til behandleren min heller - er livredd for å få høre at jeg er vulgær og pervers , at folk skal fordømme meg som syk og gal. Jeg har kontakt med smi på hjemstedet mitt, men der tør jeg i hvert fall ikke å nevne det til noen. Kan noen være så snill å gi meg noen gode råd om hvordan jeg skal forholde meg til disse følelsene ? Er jeg unormal? Er jeg pervers? Bør jeg snakke med behandleren min? Er dette noe som bør behandles? Jeg er vanvittig forvirret akkurat nå... På forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107986-er-jeg-unormal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det er ikke din behandlers jobb å sette merkelapper på deg som unormal eller pervers. Det er behandlerens jobb å høre på deg og hjelpe deg til å se sammenhenger du ikke har sett før. Behandleren skal også hjelpe deg med å finne verktøy til å kunne leve med ting eller forandre dem. Det er ikke enkelt å snakke om noe slikt. Du er modig som skriver her. Men jeg tror det tryggeste foraet er hos behandleren, hvis du har et greit forhold til h*n. Ville du klart å ta en utskrift av det innlegget du har skrevet her? Eller er det tryggere å ta det i mindre posjoner, skriftlig eller muntlig? Når man blir utsatt for et overgrep gjør det noe med deg. Når du utsettes for seksuelle overgrep gjør det noe ikke bare med din seksualitet, men hele din opplevelse av deg selv. Noen opplever for eksempel at de blir "grenseløse" og fyker fra den ene til den andre etter overgrep. Det tar tid og bli hel igjen. Det gjør vondt mens såret gror. Etter som du blir mer hel, tror jeg det vil påvirke dine seksulle ønsker, nøyaktig på hvilken måte vet jeg ikke. Men noe av det som nå tiltrekker deg, vil kanskje om noen år være uaktuelt. Mens ting du nå ikke legger merke til, eller har motvilje mot kan være noe du lengter etter. Jeg er på ingen måte kvalifisert til å si noe særlig om normalt og ikke på dette området. Så det dropper jeg. Men jeg tror kanskje noen gode spørsmål for deg kan være: "Hva er egentlig godt for meg? Hva bygger meg opp? Hvor vil jeg og hvorfor?" Jeg tror du kan få god hjelp av en dyktig behandler med disse tingene. Men jeg forsår det ikke er enkelt å ta opp. Håper du kan finne fram til noe du trives med og som du kjenner du ikke skammer deg over. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107986-er-jeg-unormal/#findComment-635125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litlejenta Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Tror ikke det er "unormalt" at du tenner på sm- sex, å være den underdanige osv.. Faktisk er jeg overbevist om at dette nettopp er på grunn av de overgrepene du har blitt utsatt for tidligere. Det er jo en rolle du har blitt vant med å ha. Men jeg er ikke så sikker på om det er bra for deg å ha det slik... Jeg syns absolutt du bør søke hjelp av et eller annet slag (terapi o.l), for å kunne bearbeide det vonde som har hendt deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107986-er-jeg-unormal/#findComment-635936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shade Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Hva er normalt? Når det kommer til sexuelle-legninger, er det opp til en selv å definere hvor sine egne grenser går og hva man selv ser på som normalt/unormalt. Mange såkalte "normale" mennesket tenner på å benytte seg av binding, øyenbind, å være dominant/underdominant ol...uten at de ser på dette som SM. Om din legning skyldes det du har opplevd tidligere, vet jeg ikke. Jeg ville i alle fall ha snakket med behandleren din. Han/hun er en fagperson som ville kunne gi deg råd og veiledning ang dette problemet. Personen er tross alt der for å kunne hjelpe deg!! I alle fall så synes jeg at du ikke burde skamme deg over å like SM. Man er ikke billig/unormal eller perværs hvis man liker SM. Alle mennesker har noe som tenner dem litt x-tra: enten det er en spesiell sang, hårete menn, føtter, dameklær, sex utendørs, øyebinding osv...hver en smak 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107986-er-jeg-unormal/#findComment-637269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.