Gå til innhold

Bestemor- depresjon??


prometus

Anbefalte innlegg

Hei

min bestemor er 80 år, hun har angina og smerter fra et tidligere brudd i armen.

I kveld ble jeg kontaktet av min bestefar som brøt sammen og fortalte meg at bestemor ikke for sove etter bytte av sov.med og er deprimert og "ser svart på alt". dette tærer på min bestefar som nylig har gått i gjennom en større kirurgisk operasjon og er rekonvalens.

Min bestefar føler at ikke legene forstår deres situasjon, og ikke er i stand til å hjelpe min bestemor medisinsk.

Er det en ide og få hun til en konsultasjon hos en annen lege eller spesialist?

På forhånd takk!

bekymret barnebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

min bestemor er 80 år, hun har angina og smerter fra et tidligere brudd i armen.

I kveld ble jeg kontaktet av min bestefar som brøt sammen og fortalte meg at bestemor ikke for sove etter bytte av sov.med og er deprimert og "ser svart på alt". dette tærer på min bestefar som nylig har gått i gjennom en større kirurgisk operasjon og er rekonvalens.

Min bestefar føler at ikke legene forstår deres situasjon, og ikke er i stand til å hjelpe min bestemor medisinsk.

Er det en ide og få hun til en konsultasjon hos en annen lege eller spesialist?

På forhånd takk!

bekymret barnebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente Thommessen, Lege

Kjære prometus

Slik du beskriver situasjonen, høres det ut som om bestemoren din ikke har det så bra, men hva sier hun selv?

Hun må jo selv avgjøre om hun vil til en ny lege eller ei. Men dersom hun gir uttrykk for å være deprimert, så finnes det idag god behandling mot depresjon også hos eldre. Kroniske smerter kan jo også være veldig belastende, slik at tiltak/behandling som kan redusere disse mest mulig vil også være viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...