Gå til innhold

Literatur til "mysti" !


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Du etterspør literatur på norsk om psykopati :

Tollak B. Sirnes, Å sette de undertrykte fri

Hvordan redusere psykopatens makt.

OG IKKE MINST

Marie-France hirigoyeen, Hverdagens skjulte ondskap, Psykisk vold og mobbing

Den siste er spesielt å anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mysti

Om du vil lese mer har jeg samlet 100-vis av linker om emnet på

http://www.psykopat.no

Hei,

Takker og bukker for din interesse og ditt engasjement! Har lest begge bøkene du refererer til, samt det meste andre som finnes på det norske markedet. Hvis det er av interesse, har også Edin Løvås et par bra bøker om psykopati, samt at Sirnes har fler enn den ene du refererer til.

Forøvrig syns jeg Sjarmør og Tyrann er den som er mest "faglig" på mange områder, og det har jeg sans for.

Er likevel svært interessert dersom det skulle dukke opp noen nye bøker om emnet, eller reviderte utgaver...

Takk igjen for tips, men som du skjønner er jeg nokså oppdatert og har studert emne nokså mye. Likevel var det en del ting jeg ble itvil om og måtte ty til helten NHD :-)

Kjekt å få gode svar fra en som vet sikkert.

Forøvrig har jeg også sett din hjemmeside. Bra med info om pykopati, det er svært nødvendig og nyttig.

Men du? Blir det ikke litt misvisende å kapre "psykopat.no"-domenet på en side som omhandler nokså mye annet også?..Eller har jeg misforstått? Plottet meg bare rett inn påpsykopat.siden, jeg ;-)

Uansett, lykke til med alt. Har fått med meg noe av din historie.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Hei,

Takker og bukker for din interesse og ditt engasjement! Har lest begge bøkene du refererer til, samt det meste andre som finnes på det norske markedet. Hvis det er av interesse, har også Edin Løvås et par bra bøker om psykopati, samt at Sirnes har fler enn den ene du refererer til.

Forøvrig syns jeg Sjarmør og Tyrann er den som er mest "faglig" på mange områder, og det har jeg sans for.

Er likevel svært interessert dersom det skulle dukke opp noen nye bøker om emnet, eller reviderte utgaver...

Takk igjen for tips, men som du skjønner er jeg nokså oppdatert og har studert emne nokså mye. Likevel var det en del ting jeg ble itvil om og måtte ty til helten NHD :-)

Kjekt å få gode svar fra en som vet sikkert.

Forøvrig har jeg også sett din hjemmeside. Bra med info om pykopati, det er svært nødvendig og nyttig.

Men du? Blir det ikke litt misvisende å kapre "psykopat.no"-domenet på en side som omhandler nokså mye annet også?..Eller har jeg misforstått? Plottet meg bare rett inn påpsykopat.siden, jeg ;-)

Uansett, lykke til med alt. Har fått med meg noe av din historie.

*klem*

Det du skriver om domenenavnet psykopat.no er riktig. Hoveddomenet for side er

http://www.likestilling.com

og da blir det litt mer forståelig! Jeg fikk ved en tilfeldighet mulighet på domenet psykopat.no og da var det bare å få tak i det.

For øvrig foregår det en diskusjon om psykopati i fredrikstad blads nettsider på www.fb.no som har gått en del uker nå. Klikk under meninger på siden å se på siste 100 innlegg. Jeg har for øvrig linker til de fleste debattinleggene der på mine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mysti

Det du skriver om domenenavnet psykopat.no er riktig. Hoveddomenet for side er

http://www.likestilling.com

og da blir det litt mer forståelig! Jeg fikk ved en tilfeldighet mulighet på domenet psykopat.no og da var det bare å få tak i det.

For øvrig foregår det en diskusjon om psykopati i fredrikstad blads nettsider på www.fb.no som har gått en del uker nå. Klikk under meninger på siden å se på siste 100 innlegg. Jeg har for øvrig linker til de fleste debattinleggene der på mine sider.

Da ga det litt mer mening, ja ;-)

Mulig jeg popper innom den siden du nevnte, men jeg har mine grenser for hvor mye psykopati-stoff jeg orker å innta. Og for denne uken er grensen nådd ;-) Sånn er det, det er et nokså heavy tema, vet du - og har man selv erfaringer skal det ikke mye til for at det rippes opp i. Ergo. jeg begraver meg ikke for mye i det.

Takker for svar uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...