Gå til innhold

NHD, trenger et råd!


Tjorven

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har min 15 år gamle sønn boende hos meg. Problemet er at jeg sliter en del med helsa, dvs, epileptiske anfall innimellom, guttungen føler han må være der for å passe på meg som han sier i tilfelle nye anfall skulle dukke opp, jeg forklarer ham at dette er ikke nødvendig. Han går mindre og mindre ut blandt venner. Det er dette jeg er så urolig for, det er jo ikke meningen han skal overta voksenrollen. Hva vil du råde meg til å gjøre med dette?

Jeg vil jo selvfølgelig han skal gå ut og morre seg med kompisene sine, i stedet stenger han seg inne, dette er noe jeg absolutt må ta fatt i, men hvordan? Av og til føler jeg at han kanskje bør bo hos sin far for å slippe dette, men det vil jo ingen av dem, guttungen nekter han vil ikke bo hos sin far, jeg kan jo ikke tvinge ham til dette heller da!

Jeg synes dette er meget vanskelig å finne løsning på, har du noen forslag ville jeg satt pris på det!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har seg slik at jeg har min 15 år gamle sønn boende hos meg. Problemet er at jeg sliter en del med helsa, dvs, epileptiske anfall innimellom, guttungen føler han må være der for å passe på meg som han sier i tilfelle nye anfall skulle dukke opp, jeg forklarer ham at dette er ikke nødvendig. Han går mindre og mindre ut blandt venner. Det er dette jeg er så urolig for, det er jo ikke meningen han skal overta voksenrollen. Hva vil du råde meg til å gjøre med dette?

Jeg vil jo selvfølgelig han skal gå ut og morre seg med kompisene sine, i stedet stenger han seg inne, dette er noe jeg absolutt må ta fatt i, men hvordan? Av og til føler jeg at han kanskje bør bo hos sin far for å slippe dette, men det vil jo ingen av dem, guttungen nekter han vil ikke bo hos sin far, jeg kan jo ikke tvinge ham til dette heller da!

Jeg synes dette er meget vanskelig å finne løsning på, har du noen forslag ville jeg satt pris på det!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg foreslår at du tar en telefon til legen din og legger frem problemet.

Dernest ber du om en felles time hos legen for deg og sønnen din. Be legen forklare det samme som du sier til sønnen din. Dessverre er det slik at den samme opplysningen kan bli tillagt ulik vekt om den kommer fra mor eller fra legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg foreslår at du tar en telefon til legen din og legger frem problemet.

Dernest ber du om en felles time hos legen for deg og sønnen din. Be legen forklare det samme som du sier til sønnen din. Dessverre er det slik at den samme opplysningen kan bli tillagt ulik vekt om den kommer fra mor eller fra legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...