Gå til innhold

Antidepressiva og vektøkning


Gjest deppejenta

Anbefalte innlegg

Gjest deppejenta

I fjor greide jeg endelig gå ned litt i vekt, gikk ned 17 kg og følte meg i storform. Så fikk jeg en depresjon som gjorde at jeg i høst måtte begynne på Cipramil. Først 20 mg med økning til 40 i Januar. Og nå også 30 mg tolvon daglig.

Siden november har jeg lagt på meg ALT jeg gikk ned i vekt, og mistrives til de grader! Siden jeg nylig har begynt med tolvon og lest at disse også gir vektøkning, har jeg mest lyst til å kaste de pillene.

Noen som vet om antidepressiva som ikke gir vektøkning?

ER virkelig overvektig også, - er 165 høy og veier nå 105 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

zoloft skal være moderat ang. vektøkning. Flere jeg kjenner som har brukt tolvon går fort og mye opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Jeg har bra erfaring med zoloft etter nærmere 3 års bruk per i dag.

Jeg har brukt tolvon tidligere, men fikk enorm matlyst av den og gikk derfor over til zoloft.

Har dessuten brukt både fontex, fevarin, aurorix, cipramil + seroxat, men opplevde vektøkning da også.

I tillegg har jeg vært medisinert med det meste av de "eldre" nevroleptikaene som haldol, trilafon, cisordinol, nozinan, truxal, largactil.Også zyprexa.Det hjalp ikke akkurat på når det gjaldt vekta.

På et tidspunkt veide jeg 123 kilo, nå er jeg nede i 90.Er 171 cm høy, men føler meg temmelig svær likevel.

Fant i midlertid ut at zoloft er den eneste medisinen som ikke har gitt meg den ekstreme hunger følelsen.

Den mest ubehagelige bivirkningen er svetting, og det kan man jo leve med en stund til.

Hej då! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...