Gå til innhold

Økning i med. (Zoloft).


Gjest hotellalfa

Anbefalte innlegg

Gjest hotellalfa

Har gått på 50mg i 2 uker nå, økte idagtidligt til 100mg. Er det noen spesielle bivirkninger jeg muligens vil merke? Kan jeg innta alkehol i helgen? eller muligens etter helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ex-zolofter

Hvorfor økte du dosen?

Du vil sikkert merke de vanlige bivirkningene; munntørrhet, økt svette, svimmelhet, skjelvinger, diaré/løs avføring, sur mage og kvalme, anoreksi og søvnproblemer, samt nedsatt seksuell funksjon.

Du burde kanskje ikke drikke alkohol før du har vennet deg til den nye dosen, spesielt med tanke på at du kan bli trøtt og svimmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hotellalfa

Hvorfor økte du dosen?

Du vil sikkert merke de vanlige bivirkningene; munntørrhet, økt svette, svimmelhet, skjelvinger, diaré/løs avføring, sur mage og kvalme, anoreksi og søvnproblemer, samt nedsatt seksuell funksjon.

Du burde kanskje ikke drikke alkohol før du har vennet deg til den nye dosen, spesielt med tanke på at du kan bli trøtt og svimmel!

Okey, tak for svar. Grunnen til at jeg øker er fordi legen har bestemt det. Hun anbefaler også en økning til 150mg etter en og en halv uke.

Anoreksi?? Har ikke hatt spisevegringer enda, kanskje litt ymse.

Sliter med løs avføring, noe som hjelper???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drops1365380397

Okey, tak for svar. Grunnen til at jeg øker er fordi legen har bestemt det. Hun anbefaler også en økning til 150mg etter en og en halv uke.

Anoreksi?? Har ikke hatt spisevegringer enda, kanskje litt ymse.

Sliter med løs avføring, noe som hjelper???

Mye fiber i kosten burde hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Mye fiber i kosten burde hjelpe.

Bivirkningene jeg fikk ved økning av dosen var diare og sure oppstøt.

For å hindre/forebygge diare , kan du innta noe så enkelt som blåbærsyltetøy/blåbærsaft. På apoteket kan du få kjøpt Imodium/Loperamid/Travallo tabletter som hjelp mot løs mage/diare , reseptfritt( i moderate pakkningsstørrelser).

Lykke til!

Mvh :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på 100mg, og har gått på det noen måneder. Jeg merker ingen bivirkninger lenger, bortsett fra skjelving noen ganger, spesielt om jeg er litt stressa. Kan sitte og røyke f.eks, og hånda med sigaretten skjelver kraftig, fordi jeg bruker musklene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med firebird. Diare er vel en av bivirkningene.

Generelt er faktisk ris veldig bra for magen. Går på zoloft selv og de dagene magen trøbler for meg tar jeg meg en porsjon ris og det hjelper ihvertfall litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...