Gå til innhold

Drkkevannet farlig etter nedbør og flom?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mageknip

Jeg er en jente fra sørlandet som har vært plaget med mageknip og diare siste uken. Veldig mange andre også... Kan det være pga all nedbør og flom? Så nemmelig dette på nyhetene i går. Kan det være farlig? Takknemmlig for svar.

Gjest Mageknip

Ikke farlig enda akkurat, men jeg ville nok anbefale deg å koke vann du skal drikke.

det har vi allerede gjort i 3 dager.

Vi får drikkevann fra Vansjø i Moss...

Det er ikke moro å ha magesjau.

Hei på deg!

Tror du det kan være derfor jeg har så vondt i magen? Er det mange der du bor som har vondt i magen også? Jeg føler meg ellers helt frisk, bortsett fra at jeg tror jeg har en halsbettenlse på gang jeg også. Er veldig plaget med halsen. Du får ha god bedring, jeg føler med deg... Vet hvor jæ.... det er. Takk for svar. NB: Prøv Japansk Peppermynteolje. Det hjelper på meg.

Gjest Mageknip

Ikke farlig enda akkurat, men jeg ville nok anbefale deg å koke vann du skal drikke.

det har vi allerede gjort i 3 dager.

Vi får drikkevann fra Vansjø i Moss...

Det er ikke moro å ha magesjau.

Hei på deg!

Tror du det kan være derfor jeg har så vondt i magen? Er det mange der du bor som har vondt i magen også? Jeg føler meg ellers helt frisk, bortsett fra at jeg tror jeg har en halsbettenlse på gang jeg også. Er veldig plaget med halsen. Du får ha god bedring, jeg føler med deg... Vet hvor jæ.... det er. Takk for svar. NB: Prøv Japansk Peppermynteolje. Det hjelper på meg.

Annonse

Hei på deg!

Vet ikke om det er fler som har vondt i magen her, men det følger kanskje mageproblemer med en evt. infeksjon i halsen...

Har i alle fall selv av og til fått diarè når jeg er syk på andre måter, som f. eks. forkjøla, halsbet., m.m.

Hvordan tar man Japansk peppermynteolje?

Drikker det?

Hei på deg!

Vet ikke om det er fler som har vondt i magen her, men det følger kanskje mageproblemer med en evt. infeksjon i halsen...

Har i alle fall selv av og til fått diarè når jeg er syk på andre måter, som f. eks. forkjøla, halsbet., m.m.

Drikker det?

Hei igjen...

Ville bare si at: Halsbetennelsen er like ille, sønnen min har begynt å kaste opp og datteren min har diarè!

Trodde liksom vi bare var litt forkjøla, jeg, men nå får vi jaggu hele pakka på en gang!!

Er det flere som er dårlig i magen etter drikkevann fra Vansjø, eller?

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til mageknip

Jeg ser at mange har svart interessert på spørsmålet ditt! Det er dessverre muligheter for økning av bakterier i drikkevannet ved slike nedbørsmengder øst-og sørlandet opplever nå. De lokale helsemyndigheter vil ta vannprøver og informere innbyggerne etter beste evne der hvor man antar at dette kan være et problem.

Det kan ikke utelukkes at dine magesmerter og diare kan ha sammenheng med infisert vann.

Gjest Mageknip

Drikker det?

Stakkars dere... Det er sant som du sier at man kan bli litt i ulage i magen når man er forkjøla, eller lignende.

Japansk Peppermynteolje får du kjøpt på Apoteket eller Helsekost, og kan bruker både smøres på huden eller drikkes. Jeg pleier å ta noen dråper (veldig sterkt..) i litt vann å gurgle halsen med. Jeg pleier også å drikke litt av vannet. Er du tett kan du også smøre litt på neseryggen. Det hjelper. Verdt et forsøk.

Ha en god dag, og god, god bedring!!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...