Gå til innhold

Tvangstanker-økning i cipramilen,noen som har erfaring?


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Hei folkens! Depresjonen går greit nok for tiden. Det som er verst er utvilsomt tids-/eksistens-tankene. NHD nevnte at det kunne være nødvendig med økning av dose (bruker nå 40mg). Hva "skjer" da med de slitsomme tankene,(ved økning til 60el.80mg), forutsatt at medisinen fungerer som den skal? Glemmer jeg tankene? Blir jeg apatisk overfor tankene? Undrer veldig på dette. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Hei Jake! Så fint at det går bra med depresjonene dine. Jeg har ikke tvangstanker så jeg kan ikke hjelpe deg der, ville bare si lykke til videre.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jake,

Synes jeg nesten måtte svare når du skrev at du hadde tvangstanker om tids-/eksistens-tankene.. Hvis jeg tolker deg riktig så tenker du mye på foreks ord som "uendelig" og hva som skjer etter du dør osv osv ?

Det er nok disse tvangstankene som har utløst sterke angst og depresjoner hos meg også.

Jeg husker i en alder av 12 år at jeg nesten besvimte når jeg hørte ordet "uendelig" men fra jeg var 14 til 26 så har det nesten ikke hatt noen ting, helt til det kom tilbake for en stund siden.

Det er fryktelige tanker, og jeg er nesten forundret over at flere ikke tenker over det, men det skal man kanskje være glad for.

Jeg føler med deg..

Det jeg har gjort for min egen del er å pumpe ut angsten med fysisk aktivitet (6-7 ganger i uken) og nå ser jeg faktisk resultateer etter en måned. Jeg har vært bra i 7 dager på rad nå.. jeg har også startet å gjøre helt merkelig ting som jeg husker gjor meg glad før, tiltross for at det kanskje ikke er helt "Normalt" for en mann i min alder.. Disse tingene har ivertfall gitt meg glede. Jeg har også kjøpt en god del litteratur om emne, og det har også hjulpet meg å lese om hvordan andre har hatt det og hvordan de han fikset det..

Ok, dette er kanskje litt OFF TOPIC, siden jeg ikke kan svare på noe om medikamenter, men kanskje det jeg har gjort funker på deg også, derfor jeg skriver det.

Jeg tror at fysisk aktivitet kan være like mye medikament som cipramil eller andre ting, jeg tar en dag av gangen, tar vare på alle gode følelser og øyeblikk som skjer dagen, føler på det, og slår meg i ro med det.

Jeg tror, håper og vet du vil komme deg unna denne vanskelig tiden!

Ønsker deg lykke til tiltross for at dette var litt off topic.

Hvis jeg misforstod deg, så kanskje noen andre hadde nytte av innlegget mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Hei Jake,

Synes jeg nesten måtte svare når du skrev at du hadde tvangstanker om tids-/eksistens-tankene.. Hvis jeg tolker deg riktig så tenker du mye på foreks ord som "uendelig" og hva som skjer etter du dør osv osv ?

Det er nok disse tvangstankene som har utløst sterke angst og depresjoner hos meg også.

Jeg husker i en alder av 12 år at jeg nesten besvimte når jeg hørte ordet "uendelig" men fra jeg var 14 til 26 så har det nesten ikke hatt noen ting, helt til det kom tilbake for en stund siden.

Det er fryktelige tanker, og jeg er nesten forundret over at flere ikke tenker over det, men det skal man kanskje være glad for.

Jeg føler med deg..

Det jeg har gjort for min egen del er å pumpe ut angsten med fysisk aktivitet (6-7 ganger i uken) og nå ser jeg faktisk resultateer etter en måned. Jeg har vært bra i 7 dager på rad nå.. jeg har også startet å gjøre helt merkelig ting som jeg husker gjor meg glad før, tiltross for at det kanskje ikke er helt "Normalt" for en mann i min alder.. Disse tingene har ivertfall gitt meg glede. Jeg har også kjøpt en god del litteratur om emne, og det har også hjulpet meg å lese om hvordan andre har hatt det og hvordan de han fikset det..

Ok, dette er kanskje litt OFF TOPIC, siden jeg ikke kan svare på noe om medikamenter, men kanskje det jeg har gjort funker på deg også, derfor jeg skriver det.

Jeg tror at fysisk aktivitet kan være like mye medikament som cipramil eller andre ting, jeg tar en dag av gangen, tar vare på alle gode følelser og øyeblikk som skjer dagen, føler på det, og slår meg i ro med det.

Jeg tror, håper og vet du vil komme deg unna denne vanskelig tiden!

Ønsker deg lykke til tiltross for at dette var litt off topic.

Hvis jeg misforstod deg, så kanskje noen andre hadde nytte av innlegget mitt :-)

Takk for innlegg! Synes absolutt ikke det var "off-topic", synes det var kjempebra! Takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Hei Jake! Så fint at det går bra med depresjonene dine. Jeg har ikke tvangstanker så jeg kan ikke hjelpe deg der, ville bare si lykke til videre.

Klem fra

Takk uansett! Kjekt å få støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...