Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe?


Gjest Sliten samboer

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten samboer

Samboeren min har diagnose bipolar I og får behandling både i form av medisin og psykoterapi. Jeg er selvfølgelig opptatt av at han skal ha det best mulig og at vårt samliv skal være godt for begge. Vi har et barn på 3 år, og vi vil selvfølgelig at hun også skal ha det godt.

I perioder så fungerer alt fint og vi har det bra. Hans humør svinger fra depping, trøtthet og masse soving til å være i godt humør.Det er jo ofte vanskelig å forholde seg til disse svingningene. Han er til tider bitter på livet og føler at alle er i mot han. Dette er jo en del av sykdomsbildet, men er ikke alltid like lett å takle for meg som er nærmest. Jeg prøver å være tålmodig, men av og til blir det for mye og jeg sier da ting som han ikke tåler. Han "lagrer" alle mine uttalelser - og plukker de frem og bruker de imot meg - og hevder at jegikke spiller på lag med ham. Dette er så tristog sårende, fordi jeg mener selv at jeg er svært lojal og støttende.

Er det noen som kan gi meg noen gode råd til hvordan jeg skal kunne takle ham i disse periodene? Finnes det noen teknikker som kan være gode å benytte?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han vil nok ha best nytte av terapi. Det beste du kan gjøre, (har jeg erfart på meg selv) er å bare være der hos ham. Det er godt å være trygg og vite at noen er glad i deg når du har det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...