Gå til innhold

NHD/andre - likhet mellom haldol og dridol(narkose middel)


Gjest rar,gal ting

Anbefalte innlegg

Gjest rar,gal ting

Jeg fikk en gang dridol under en narkose.Under oppvåkningen etterpå opplevde jeg angst, sterk uro og hallusinasjoner , noe jeg aldri før har opplevd etter en narkose.

Jeg tok opp dette med anestesilegen , som kunne fortelle at dridol er i "slekt" med haldol rent farmakologisk.

For mange år siden ble jeg medisinert med haldol og opplevde omtrent det samme som etter infusjonen med dridol.

Er dridol egentlig et nevroleptikum?

Kan det brukes som nevroleptikum eller bare som narkosemiddel?

Hvor nært er haldol og dridol beslektet ?

Er det vanlig å reagere på antipsykotika/nevroleptika med angst/hallusinasjoner og uro?

Kanskje et noe snodig spørsmål i dette forumet, men jeg håper likevel på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått dridol en gang; og aldri mer!! Jeg ble grensepsykotisk av det og det utløste de psykiske plagene jeg har slitt med siden i 6 år!

Reaksjonen var så kraftig at jeg har et bev fra anestesilegen om at jeg ikke tålet det, i tilfelle jeg skulle komme i en slik situasjon siden...

Jeg kjenner desverre ikke farmakologien i det, men det gjør kanske NHD? Men jeg vet at det påvirker hjernen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...