Gå til innhold

Anti-psykotikavalg: Hjelp!


ulva

Anbefalte innlegg

"I'm going slightly mad..." Bedre tror jeg ikke jeg kan få sagt det! Zyprexa virker helt klart ikke som den skal. Jeg går på 10 mg, og de er tilbake igjen alle sammen! Jeg er engstelig, og føler meg urolig og nedtrykt. Og får anfall av angst. Skal det være sånn å gå på Zyprexa, kan det være! Psykiateren min mente jeg trenger noe sterkere som går mer på dopaminet. Tror han har rett.

Risperdal gir meg altså uro og rastløshet som jeg ikke orker. Zyprexa virker dårlig og gjør at jeg spiser meg syk. Solian øker prolaktinet til for høye nivåer. Seroquel er en svak medisin som gjør meg for trøtt. Trilafon var forferdelig, med kribling i hele kroppen!

Hva skal jeg prøve nå? Å gå uten har jeg prøvd, og det fungerer dårlig. Vil helst ikke ha flere innleggelser, men vurderer det nå, ettersom medisinen ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ulva!

Jeg tenker at du bruker for mye tid og energi på å prøve selv å komme frem til riktig medisinering. Din oppgave må være å rapportere nøyaktig dine symptomer til psykiateren din - og så må det være opp til ham å foreslå løsninger. Han har andre forutsetninger enn deg til å komme med gode forslag - men du er den som kjenner på din egen kropp hvordan ulike medikamenter påvirker deg.

Kontakt psykiateren din når helgen er over og si at dette går i feil retning. Før han reiser på ferie bør dere helst ha kommet noe lenger mht hva som er optimal medisinering for deg nå.

En ny innleggelse er ingen katastrofe - men best resultater oppnås kanskje gjennom samarbeid med den behandleren som kjenner deg best. Fordelen med en evt. innleggelse er at du kan få hjelp til kontinuerlig å vurdere hvordan medisinene påvirker deg.

Forsøk å stresse litt mindre, ulva - se om det er mulig for deg å slappe litt av denne helgen - uten å tenke for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ulva!

Jeg tenker at du bruker for mye tid og energi på å prøve selv å komme frem til riktig medisinering. Din oppgave må være å rapportere nøyaktig dine symptomer til psykiateren din - og så må det være opp til ham å foreslå løsninger. Han har andre forutsetninger enn deg til å komme med gode forslag - men du er den som kjenner på din egen kropp hvordan ulike medikamenter påvirker deg.

Kontakt psykiateren din når helgen er over og si at dette går i feil retning. Før han reiser på ferie bør dere helst ha kommet noe lenger mht hva som er optimal medisinering for deg nå.

En ny innleggelse er ingen katastrofe - men best resultater oppnås kanskje gjennom samarbeid med den behandleren som kjenner deg best. Fordelen med en evt. innleggelse er at du kan få hjelp til kontinuerlig å vurdere hvordan medisinene påvirker deg.

Forsøk å stresse litt mindre, ulva - se om det er mulig for deg å slappe litt av denne helgen - uten å tenke for mye...

Ja, det er jo i utgangspunktet en god ide. Grunnen til at jeg stresser, er at jeg merker jeg blir dårligere igjen. Og jeg vil så gjerne stoppe den negative utviklingen. Selvsagt får jeg ikke gjort så mye før jeg snakker med psykiateren min. Har time på tirsdag, så det er ikke lenge til. For øvrig tror jeg vi må satse på enten Risperdal eller Solian. Jeg trenger en medisin som virker på positive symptomer.

Skal prøve å slappe av - men det er ikke lett når jeg hele tiden er så mistenksom og på vakt. Tenker at jeg kanskje trenger en ny innleggelse, for dette går ikke rett vei. Trapper ned på Zyprexa, for å se om det reduserer apetitten. Å Gud, hvor lei jeg er av medisiner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gir deg rådet mitt en gang til; prøv Seroquel.

Vennlig hilsen

Men jeg har jo prøvd Seroquel! Det virket ikke særlig godt, og jeg var så trøtt at jeg nesten ikke kom meg gjennom dagene. Men når sant skal sies: Jeg kom aldri opp i noen terapeutisk dose. Jeg hadde et spedbarn å ta meg av, så jeg sluttet. Det har jeg ikke nå, så det er jo en mulighet å prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo prøvd Seroquel! Det virket ikke særlig godt, og jeg var så trøtt at jeg nesten ikke kom meg gjennom dagene. Men når sant skal sies: Jeg kom aldri opp i noen terapeutisk dose. Jeg hadde et spedbarn å ta meg av, så jeg sluttet. Det har jeg ikke nå, så det er jo en mulighet å prøve på nytt.

Ville bare si at jeg også ble kjempetrøtt av seroquel i begynnelsen, men det ble bedre etterhvert. Kanskje det ville gi seg for deg også etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...