Gå til innhold

vet ikke hva jeg skal gjøre lenger


lei alt

Anbefalte innlegg

Jeg har kastet opp maten i over et år, men har vel egentlig hatt problemer med mat lenge før det. Jeg husker hvor glad jeg ble den første gangen jeg "klarte" å kaste opp, men skjønner nå at det bare gjorde alt mye verre. Føles som om alt bare er en ond sirkel som stadig blir verre og som aldri vil ta slutt. Det har ført til at jeg føler meg ensom, innestengt, trist, oppgitt og utslitt. Jeg klarer ikke å oppsøke hjelp. På en måte vil jeg, men på en annen måte vil jeg ikke. Jeg hadde ikke tørt å si det heller. Er redd for at andre skal få vite det og om de i det hele tatt vil tro meg.

Dette går utover skolen og ikke minst ellers. Jeg sitter nesten bare å enten spiser, faster, kaster opp eller bryter helt sammen.

Alt, hver minste lille ting gjør meg deprimert. Greier ikke dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kastet opp maten i over et år, men har vel egentlig hatt problemer med mat lenge før det. Jeg husker hvor glad jeg ble den første gangen jeg "klarte" å kaste opp, men skjønner nå at det bare gjorde alt mye verre. Føles som om alt bare er en ond sirkel som stadig blir verre og som aldri vil ta slutt. Det har ført til at jeg føler meg ensom, innestengt, trist, oppgitt og utslitt. Jeg klarer ikke å oppsøke hjelp. På en måte vil jeg, men på en annen måte vil jeg ikke. Jeg hadde ikke tørt å si det heller. Er redd for at andre skal få vite det og om de i det hele tatt vil tro meg.

Dette går utover skolen og ikke minst ellers. Jeg sitter nesten bare å enten spiser, faster, kaster opp eller bryter helt sammen.

Alt, hver minste lille ting gjør meg deprimert. Greier ikke dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille hulahula

hei!

jeg skjønner at du har det vondt...du trenger å prate med noen, dette er ikke sunt..du kan jo ikke spy resten av livet ditt, du kommer til å bli ødelagt innvendig..så du må prate med noen, dette klarer du ikke alene..det vet jeg...

har du ikke en god venninne, eller en snill lærer eller no?eller du kan jo få tak i en lege...du kan ihvertfall ikke fortsette med dette..som du sier, du blir ukonsentrert på skolen, du blir etterhvert stygg(tenner, hovne mandler, lukt), du blir irritabel, tenker på mat hele dagen...få hjelp nå-før det er for sent...det er ikke noe flaut å ha sf, det er mange fler enn du på din skole!!

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille hulahula

hei!

jeg skjønner at du har det vondt...du trenger å prate med noen, dette er ikke sunt..du kan jo ikke spy resten av livet ditt, du kommer til å bli ødelagt innvendig..så du må prate med noen, dette klarer du ikke alene..det vet jeg...

har du ikke en god venninne, eller en snill lærer eller no?eller du kan jo få tak i en lege...du kan ihvertfall ikke fortsette med dette..som du sier, du blir ukonsentrert på skolen, du blir etterhvert stygg(tenner, hovne mandler, lukt), du blir irritabel, tenker på mat hele dagen...få hjelp nå-før det er for sent...det er ikke noe flaut å ha sf, det er mange fler enn du på din skole!!

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære lei alt

Det er sikkert en person du kan klare å snakke med når det gjelder ditt spiseproblem. venter du og fortsetter med dette som din hemmelighet er jeg redd for at det kan gå mange år uten at du kommer deg videre. Forsøk å fortelle det til en som kan følge deg videre til en voksenperson eller helsepersonell. Du kan spare MANGE vonde år ved å tørre "å ta tak " nå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...