Gå til innhold

å fly med småfly i uke 27


rubi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tidligere lest at gravide kan ta fly helt til uke 36. Nå har jeg lest i Kitzingers bok "den nye boken om svangerskap og fødsel" at en bør ha legeerklæring på at en kan ta fly hvis man er mer enn 25 uker gravid. Det står også at det er uklokt å reise i et lite fly uten overtrykkskabin pga. at oksygentilførselen til fosteret i noen tilfeller kan bli dramatisk redusert.

Jeg skal fly med Widerøes småfly 4 turer i juleferien, og da er jeg 25 - 27 uker gravid. Er dette risikofylt?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har tidligere lest at gravide kan ta fly helt til uke 36. Nå har jeg lest i Kitzingers bok "den nye boken om svangerskap og fødsel" at en bør ha legeerklæring på at en kan ta fly hvis man er mer enn 25 uker gravid. Det står også at det er uklokt å reise i et lite fly uten overtrykkskabin pga. at oksygentilførselen til fosteret i noen tilfeller kan bli dramatisk redusert.

Jeg skal fly med Widerøes småfly 4 turer i juleferien, og da er jeg 25 - 27 uker gravid. Er dette risikofylt?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är flygsällskapet som bestämmer om du behöver ett intyg, där det står i vilken vecka du är i. Detta gäller alltså inte i tidig graviditet. Jag har själv inte hört att det skulle vara farligt att flyga i ett litet mindre plan. Kanskje du skulle ringa till Widerö och fråga om de har några synpunkter på detta. Om de inte är negativt inställda tycker jag att du kan flyga dina resor under julen. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en mann i Widerøe for en stund siden, siden jeg skal fly med dem i julen når jeg er ganske nær termin. Jeg spurte ham hvor nær opp til termin en kan fly med Widerøe. Han sa at de tillot flyginger over korte strekninger frem til 24 timer (!) før termin siden de har mange passasjerer i distriktene som bruker dem for å komme seg til sykehuset for å føde.

Små fly uten trykkabin flyr såpass lavt at jeg ikke tror oksygentilførselen til fosteret hemmes vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en mann i Widerøe for en stund siden, siden jeg skal fly med dem i julen når jeg er ganske nær termin. Jeg spurte ham hvor nær opp til termin en kan fly med Widerøe. Han sa at de tillot flyginger over korte strekninger frem til 24 timer (!) før termin siden de har mange passasjerer i distriktene som bruker dem for å komme seg til sykehuset for å føde.

Små fly uten trykkabin flyr såpass lavt at jeg ikke tror oksygentilførselen til fosteret hemmes vesentlig.

24 timer!!!!!

Da burde vel 13 uker gå ganske bra skulle man tro! Tusen takk for et særdeles beroligende svar! Nå føler jeg meg laaangt innenfor trygge grenser.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...