Gå til innhold

marevan

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest svært forsiktig

Ja, men svært forsiktig,og kanskje du skal redusere Marevandosen når du drikker alkohol.

jeg gikk på Marevan et halvt år etter en hjerteoperasjon,og fikk beskjed om å ikke drikke sterk alkohol (drinker, hetvin, sprit ..) men et glass vin eller øl var greit. Legen min laget en "tabell" til meg med hvor mye mindre marevan jeg skulle ta hvis jeg drakk ett eller to glass vin.. Dette kommer jo an på kroppsvekt osv også, så du får ta det opp med legen din.

Men alkohol er blodfortynnende, så det kan være livsfarlig å blande alkohol og blodfortynnende medisin som marevan. Ikke gjør det uten at kardiologen / legen din har sagt det er ok!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108387-marevan/#findComment-637649
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...