Gå til innhold

voldtatt

Catharina1365380529

Anbefalte innlegg

Catharina1365380529

Jeg er en jenta på 22 som ble voldtatt i våres. Etter denne opplevelsen har det blitt vanskelig for meg å være sammen med gutter seksuelt. Jeg har alltid hatt en veldig sterk personlighet, har utseendet veldig med meg og alt har vært veldig bra i livet mitt.

Etter at jeg ble voldtatt av 3 gutter for 2 måneder siden, begynner jeg nå å bli ganske usikker. Mister meg selv mer og mer for hver dag som går. Jeg skjemmes over at jeg er blitt offer for en voldtekt og har ikke pratet med noen jeg kjenner om det som har skjedd. Jeg fikk noe hjelp av leger samt en psykiolog rett etter episoden, men jeg overbeviste alle om at jeg klarte meg bra. Jeg mistet kjæresten min i en ulykke for 1 år siden, så jeg har problemer som henger igjen fra den tid også. Jeg vet jeg har alvorlige psykiske problemer samt svake drikkeproblemer (tyr til alkohol en 2-3 kvelder i uken da jeg ikke får sove. Kan sitte oppe og drikke utover natten osv). Jeg burde kanskje gå til en psykolog igjen. Jeg behøver hjelp til å finne et sted jeg kan henvede meg. Jeg hadde alt for et år siden, nå er jeg på vei til å miste hele livet mitt. Jeg vil ikke at noen skal vite at jeg har problemer, derfor trenger jeg noen som kan hjelpe meg. Etter at kjæresten min døde har jeg klart å bygge meg opp igjen sakte men sikkert, men så skjedde voldtekten og nå hender det at jeg bare vil dø i blant... Jeg har så mange muligheter i livet mitt, alt ligger tilrettelagt for meg... Liker ikke at jeg mister kontrollen og gir opp. Er ikke meg. Håper noen som sitter med samme følelser eller har opplevd noe liknende kan skrive. Takker for svar.

Hilsen jente 22 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108419-voldtatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Du trenger noen å snakke med om alt du har opplevd! Jeg vil virkelig anbefale deg å ringe DIXI Ressurssenter enten i Oslo eller Stavanger og snakke med telefonvaktene der. De vil gi deg gode råd videre på veien. Se også hjemmesiden vår www.dixi.no

Jeg kjenner meg veldig igjen slik du beskriver deg selv, det er akkurat som å lese om meg selv da jeg var på din alder! Hvis du orker, kan du jo lese boken jeg har skrevet om hvordan jeg opplevde tiden etter voldtekten, for du vil finne masse nyttig informasjon og du vil GARANTERT kjenne deg igjen i det jeg skriver!

Boken heter "Det begynte med voldtekt" og du kan låne den på biblioteket. Første gang utgitt på Cappelen forlag i 1992. Eller du kan kjøpe den hos PsykOpp, les mer om boken her www.psykopp.no

Men ikke gjør de samme feilene som jeg gjorde, som gikk alene med alt det vonde! Finn noen å betro deg til som du kan snakke med, det er mitt beste råd til deg!

Varm klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108419-voldtatt/#findComment-637847
Del på andre sider

Gjest Magna

Kjære deg!

Du trenger noen å snakke med om alt du har opplevd! Jeg vil virkelig anbefale deg å ringe DIXI Ressurssenter enten i Oslo eller Stavanger og snakke med telefonvaktene der. De vil gi deg gode råd videre på veien. Se også hjemmesiden vår www.dixi.no

Jeg kjenner meg veldig igjen slik du beskriver deg selv, det er akkurat som å lese om meg selv da jeg var på din alder! Hvis du orker, kan du jo lese boken jeg har skrevet om hvordan jeg opplevde tiden etter voldtekten, for du vil finne masse nyttig informasjon og du vil GARANTERT kjenne deg igjen i det jeg skriver!

Boken heter "Det begynte med voldtekt" og du kan låne den på biblioteket. Første gang utgitt på Cappelen forlag i 1992. Eller du kan kjøpe den hos PsykOpp, les mer om boken her www.psykopp.no

Men ikke gjør de samme feilene som jeg gjorde, som gikk alene med alt det vonde! Finn noen å betro deg til som du kan snakke med, det er mitt beste råd til deg!

Du trenger oppfølging av psykolog.

Du bestiller time hos fastlegen. Der får du henvisning til psykolog eller psykiatrisk poliklinikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108419-voldtatt/#findComment-637857
Del på andre sider

Catharina1365380529

Kjære deg!

Hei igjen, Jeg har bestemt meg for å oppsøke bestevennen til kjæresten min som døde i fjord. Lenge siden jeg hadde noe kontakt med han, men han er den personen jeg kan ta opp slike problemer med og den eneste jeg kan våge å gå til og fortelle om at jeg har blitt voldtatt. Vi var veldig nære hverandre de årene jeg var sammen med kjæresten min. Jeg skal også lese boken din. Etter at jeg ble voldtatt har jeg lest en del om andre som har vært gjennom liknende, og det føles bra å lese om det på en måte.

Jeg forstår jo at jeg behøver hjelp til å komme meg gjennom det som har skjedd, samtidig som jeg føler at jeg burde klare det alene samt at jeg jo ikke vil at det som har skjedd skal "komme ut". Det blir nok enklere å komme seg gjennom dette om jeg har noen jeg kjenner med meg på veien.

Tusen takk for svar. Det er vel bare å ta seg sammen og komme seg ut av det som har skjedd.

Hilsen Catharina

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108419-voldtatt/#findComment-639318
Del på andre sider

Hei igjen, Jeg har bestemt meg for å oppsøke bestevennen til kjæresten min som døde i fjord. Lenge siden jeg hadde noe kontakt med han, men han er den personen jeg kan ta opp slike problemer med og den eneste jeg kan våge å gå til og fortelle om at jeg har blitt voldtatt. Vi var veldig nære hverandre de årene jeg var sammen med kjæresten min. Jeg skal også lese boken din. Etter at jeg ble voldtatt har jeg lest en del om andre som har vært gjennom liknende, og det føles bra å lese om det på en måte.

Jeg forstår jo at jeg behøver hjelp til å komme meg gjennom det som har skjedd, samtidig som jeg føler at jeg burde klare det alene samt at jeg jo ikke vil at det som har skjedd skal "komme ut". Det blir nok enklere å komme seg gjennom dette om jeg har noen jeg kjenner med meg på veien.

Tusen takk for svar. Det er vel bare å ta seg sammen og komme seg ut av det som har skjedd.

Hilsen Catharina

Kjære deg!

Dette høres veldig positivt ut! Flott at du vil jobbe med det, og at du ser løsninger. Supert at du har en du stoler på som du kan snakke med!!

Men ikke still for store krav til deg selv, ikke si at du må "ta deg sammen". Du er allerede kjempeflink som vinkler det slik du gjør, men vær samtidig klar over at du har lov til å være både fortvilet, redd og lei deg innimellom. Det er veldig normalt, bare så det er sagt! Veien blir til mens du går, det som passer for meg passer kanskje ikke for deg, hvis du forstår hva jeg mener. Ta den tiden du trenger!

Ønsker deg lykke til i tiden fremover! Og skriv gjerne igjen her inne og fortell hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/108419-voldtatt/#findComment-639554
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...