Gå til innhold

LES! Risperdal ødela meg! (nhd&andre)


Gjest kan_ikke_oppgi_nick_fordi_da_kan_psykiatern_spore_meg_opp

Anbefalte innlegg

Gjest kan_ikke_oppgi_nick_fordi_da_kan_psykiatern_spore_meg_opp

De siste måndene hadde ting bare gått bedre og bedre. Av en eller annen grunn p.g.a min angstnoia så fikk jeg utskrevet Risperdal av min psykiater. Skulle begynne på 1mg for å kunne sove og at den paranoide angsten skulle gi seg.

Jeg tok pillen og merket ingenting før etter tre timer, da følte jeg meg rett og slett nummen i hele kroppen, jeg klarte såvidt å røre på meg. Samme effekt som jeg fikk av Largactil, bare at dette var MYYE kraftigere. Etterhvert ble det verre me smerter i ryggen og alle musklene, jeg måtte bare legge meg nedpå.

Merk deg at jeg ikke hadde noen angst der og da.

Stod opp morgenen etter, rundt 7 etter at jeg hadde sovnet ca 22. Var helt utslitt, som om jeg hadde sprunget maraton og hadde blitt påkjørt av en bil etterpå. Jeg prøvde å holde meg våken, men sovnet i sittende tilstand. Hadde litt angst når jeg våkna først. Deretter våknet jeg klokka 18. Var helt utslått, kvalm og hadde hodepine. Hadde litt angst, men brydde meg ikke om det.

Rundt 22 skjedde det som aldri ville ha skjedd hvis jeg ikke hadde tatt den jævla Risperdalen. Panikkangst, selv på en dose med 60mg Cipramil. Bygde seg sakte opp og det smalt. Har aldri opplevd sterkere angst, selv ikke de tre siste årene jeg har hatt diagnosen: "Agorafobi med panikklidelse".

Her sitter jeg, i dag er det mandag, forsatt angst, sliter vanvittig. Har lyst til å henge meg. Falt i depresjon og fått tilbakefall av panikklidelsen bare p.g.a den lille pillen.

Kanskje leger burde slutte å skrive ut rottegift som dette?

NHD & andre, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Homeopatica

Om du er like ille nå, tar du kontakt med legevakten, evt. psykiatrisk legevakt.

Har du det litt bedre, så kontakter du psykiateren din i morgen tidlig og forteller om din reaksjon. Det er ikke sikkert alle reagerer slik på Risperdal, men din reaksjon bør registreres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har svært slitsomme bivirkninger på grunn av tablettene så ta kontakt med legevakt for å høre om du kan la være å ta de.

Hvis det ikke haster så ta kontakt med din psykiater i morgen og fortell om plagene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette bør du fortelle om i detalj til psykiateren din slik at vedkommende kan melde dette som en svært uvanlig bivirkning. Det er svært viktig at slike ting meldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du fortelle om i detalj til psykiateren din slik at vedkommende kan melde dette som en svært uvanlig bivirkning. Det er svært viktig at slike ting meldes.

Jeg har også opplevd tilsvarende - og beskrevet det i detalj. Det har aldri blitt meldt videre av den grunn. Jeg tror dere leger er dårlige til å melde slike uvanlige reaksjoner. Hvorfor? Tror dere ikke på oss? Psykiateren min vet iallefall at jeg er ærlig og sier sannheten, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke går videre med det. Hva med reaksjoner som å blø neseblod av Zeldox? Forhøyet kroppstemperatur av Risperdal? Er det ikke alvorlig nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...