Gå til innhold

NHD- Hvilke personlighetsforstyrrelser kan en bli kvitt? (prøver enda en gang)


Gjest sol&sommer :-)

Anbefalte innlegg

Gjest sol&sommer :-)

Hvilke personlighetsforstyrrelser kan en bli kvitt? Hvilke kan en ikke bli kvitt?

Hvor lenge skal en fungere bedre før en kan si at en er "frisk" fra sin tidligere pf?

I såfall kan en etter en tid kreve at det skal utredes hvorvidt en fortsatt oppfyller kriteriene til pf diagnosen?

Dersom en mener at en har fått en feil pf diagnose kan en kreve å få ta et diagnostisk intervju for å bekrefte eller avkrefte dette?

- sol&sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sol&sommer :-)

Loven gir deg rett til second opinion.

Jeg føler at noen på en måte har fellt en dom over meg som person og sagt at deg er det noe feil ved.

Jeg føler meg stemplet som mindreverdig, og som en person samfunnet var best tjent uten.

Føler at det er et stempel som sier at det er noe grunnleggende feil med meg som person.

Jeg gråter meg i søvn hver natt.

Og våkner midt på natta av mareritt der jeg drømmer at jeg aldri blir kvitt denne diagnosen.

Jeg er lettere nedtrykt om dagene. Dette med diagnosen ligger hele tiden i bakhodet.

Jeg tør ikke gå til legen fordi hun har fått epikrisen med diagnosen. Dette er litt kristisk. Jeg må til legen, men tør ikke gå dit.

Jeg har brukt utallige timer på å finne ut hvordan jeg kan bli kvitt dette stempelet.

Det er nå et halvt år siden jeg fikk diagnosen (fikk den når jeg var innlagt på sykehus) og den forpester fortsatt livet mitt til de grader.

Psykiateren min sier at jeg ikke kommer til å få denne diagnosen av han, han har aldri vurdert å sette den.

Det finnes ingen kontakt mellom intellektet og følelsene hos meg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre denne diagnosen spiser meg opp levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol&sommer :-)

Jeg føler at noen på en måte har fellt en dom over meg som person og sagt at deg er det noe feil ved.

Jeg føler meg stemplet som mindreverdig, og som en person samfunnet var best tjent uten.

Føler at det er et stempel som sier at det er noe grunnleggende feil med meg som person.

Jeg gråter meg i søvn hver natt.

Og våkner midt på natta av mareritt der jeg drømmer at jeg aldri blir kvitt denne diagnosen.

Jeg er lettere nedtrykt om dagene. Dette med diagnosen ligger hele tiden i bakhodet.

Jeg tør ikke gå til legen fordi hun har fått epikrisen med diagnosen. Dette er litt kristisk. Jeg må til legen, men tør ikke gå dit.

Jeg har brukt utallige timer på å finne ut hvordan jeg kan bli kvitt dette stempelet.

Det er nå et halvt år siden jeg fikk diagnosen (fikk den når jeg var innlagt på sykehus) og den forpester fortsatt livet mitt til de grader.

Psykiateren min sier at jeg ikke kommer til å få denne diagnosen av han, han har aldri vurdert å sette den.

Det finnes ingen kontakt mellom intellektet og følelsene hos meg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre denne diagnosen spiser meg opp levende.

Diagnosen var borderline...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg føler at noen på en måte har fellt en dom over meg som person og sagt at deg er det noe feil ved.

Jeg føler meg stemplet som mindreverdig, og som en person samfunnet var best tjent uten.

Føler at det er et stempel som sier at det er noe grunnleggende feil med meg som person.

Jeg gråter meg i søvn hver natt.

Og våkner midt på natta av mareritt der jeg drømmer at jeg aldri blir kvitt denne diagnosen.

Jeg er lettere nedtrykt om dagene. Dette med diagnosen ligger hele tiden i bakhodet.

Jeg tør ikke gå til legen fordi hun har fått epikrisen med diagnosen. Dette er litt kristisk. Jeg må til legen, men tør ikke gå dit.

Jeg har brukt utallige timer på å finne ut hvordan jeg kan bli kvitt dette stempelet.

Det er nå et halvt år siden jeg fikk diagnosen (fikk den når jeg var innlagt på sykehus) og den forpester fortsatt livet mitt til de grader.

Psykiateren min sier at jeg ikke kommer til å få denne diagnosen av han, han har aldri vurdert å sette den.

Det finnes ingen kontakt mellom intellektet og følelsene hos meg.

Vet ikke hva jeg skal gjøre denne diagnosen spiser meg opp levende.

Mener du at diagnosen var feil, eller liker du ikke at du har fått diagnosen (som er riktig)?

Om du mener den er feil, kan du jo se på diagnosekriteriene for å se om de er oppfylt:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=146831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sol&sommer :-)

Mener du at diagnosen var feil, eller liker du ikke at du har fått diagnosen (som er riktig)?

Om du mener den er feil, kan du jo se på diagnosekriteriene for å se om de er oppfylt:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=146831

Jeg mener at denne diagnosen er feil.

Og jeg synes det er ille å ha fått den.

Fremstår jeg som en typisk bordeline pasient?

Håper ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at denne diagnosen er feil.

Og jeg synes det er ille å ha fått den.

Fremstår jeg som en typisk bordeline pasient?

Håper ikke det.

Hvis du får en second opinion/ ny vurdering og man kommer fram til at diagnosen ikke stemmer så kan du få fjernet den fra dine papirer.

Lov om pasientrettigheter:

http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-063-005.html

ersonell:

http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-064-008.html#42

(Dette er linker til de konkrete bestemmelsene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Jeg mener at denne diagnosen er feil.

Og jeg synes det er ille å ha fått den.

Fremstår jeg som en typisk bordeline pasient?

Håper ikke det.

hva er så ille med borderlinepasienter? jeg kjenner flere med den diagnosen, og de er kjempesnille og gode mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...