Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg, kjæresten min er psykisk syk!!!


Gjest Hjelp meg!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelp meg!!!

hei! jeg og kjæresten min har vært sammen nå i snart 8mnd og gjennom den tiden har vi vært igjenom utrolig mye! jeg har ikke hatt noen tidligere forhold men det har hun, noe som preger hun ganske mye! hun var tidligere sammen med en 1år eldre gutt med ganske sterke psykopatiske trekk, han slo, tvang hun til og ha sex med han og nektet hun og gjøre ting..etter at det ble slutt drev han med massiv telefonterror i ett par mnd og det hele endte med at han voldtok hun så hun sprakk opp..hun tørte ikke anmelde det og har nå i ettertid utviklet en sterk psykotisk lidelse med mye angst og depresjoner, dårlig selvbilde og en del fobier..hun får også ganske sterke "anfall" som jeg bil beskrive det som...hun blir først "borte" fulgt av kraftig hyperventilering og gråting og ingen får røre hun når hun har anfallene...i disse anfallene sier hun selv at hun får såkalte bilder, eller mareritt i våken tillstand som en venn forklarte det som! hun har også prøvd og ta sitt eget liv i disse anfallene, men når hun våkner og blir seg selv igjen skjønner hun ingen ting av hva hun driver med og husker noen ganger ikke noe fra tidligere på dagen! Hun har prøvd psykolog hos bup, og tft behandling men ingen av delene ser ut til og ha virket..hun vil heller ikke tillbake til noen av delene...hun sliter i tilleg med sorg etter begge besteforeldrene som hun har vokst opp sammen med... Legen har foreskrevet Cipramil 20mg og buspar 5mg..men det ser ikke ut til at tablettene virker..hun har vært fin en lang stund nå men i det siste har anfallene kommet tillbake!!! Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Er hun feilmedisinert? Hva kan jeg gjøre når hun får disse anfallene?? Og jeg elsker hun over alt på denne jord og vil bare at hun skal komme seg ut av dette sånn at vi kan leve ett normalt liv sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om hun er feilmedisinert (heller undermedisinert), men det høres så absolutt ut som om hun trenger behandling hos psykolog eller psykiater. Kan du overtale henne til å begynne behandling igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjelp meg!!

Jeg vet ikke om hun er feilmedisinert (heller undermedisinert), men det høres så absolutt ut som om hun trenger behandling hos psykolog eller psykiater. Kan du overtale henne til å begynne behandling igjen?

Hun sier at psykolog ikke er noe for hun, klarer ikke snakke om tingene som plager hun..hun har veldig dårlig selvtilit og selvbile i tilleg til de andre beskrevende problemene...men vi har planer om og gå til en psykriater sånn at han kan stille en diagnose og gi hun riktig type og dose medisiner!! har også lyst til og forsøke Jyssestad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at psykolog ikke er noe for hun, klarer ikke snakke om tingene som plager hun..hun har veldig dårlig selvtilit og selvbile i tilleg til de andre beskrevende problemene...men vi har planer om og gå til en psykriater sånn at han kan stille en diagnose og gi hun riktig type og dose medisiner!! har også lyst til og forsøke Jyssestad!!

Hva er Jyssestad? Et behandlingsted?

Hun bør i såfall søke opphold gjennom fastlegen eller BUP.

Kanskje finner de ut av hva hun sliter med og kan hjelpe henne på vei.

Og kanskje får hun mer riktigere medisiner i riktig dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at psykolog ikke er noe for hun, klarer ikke snakke om tingene som plager hun..hun har veldig dårlig selvtilit og selvbile i tilleg til de andre beskrevende problemene...men vi har planer om og gå til en psykriater sånn at han kan stille en diagnose og gi hun riktig type og dose medisiner!! har også lyst til og forsøke Jyssestad!!

Hei!

Gyssestad Gård er sannsynligvis en kjempegod ide - men forutsetter vel at kjæresten din er maks 18 år? Ring Gyssestad og snakk med dem. Det har ikke vært nødvendig med henvisning fra lege for å komme i kontakt med deres behandlere.

Helsestasjonen for ungdom har også en del steder psykiater tilknyttet en dag i uken - så dere kan også møte opp der for å få snakke med noen.

Og så er selvfølgelig fastlegen et bra sted å henvende seg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er bare en regelmessig, langvarig og systematisk psykoterapi (samtaleterapi) hos en kvalifisert behandler som kan hjelpe henne.

Medisiner kan kun hjelpe henne til å holde ut inntil effekten av psykoterapi kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare en regelmessig, langvarig og systematisk psykoterapi (samtaleterapi) hos en kvalifisert behandler som kan hjelpe henne.

Medisiner kan kun hjelpe henne til å holde ut inntil effekten av psykoterapi kommer.

hun er jo ikke villig til og gå i slik terapi..hun sier hun ikke klarer og snakke om det som plager hun, hun vil ikke en gang snakke med meg om dette...finnes det en slags hypnose behandling? hvor legen legen trekker fram underbevissthetens redsler og frykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...