Gå til innhold

hva skjer?


monty

Anbefalte innlegg

Jeg fikk siste mens 28. september. Jeg har riktinok en syklus på ca 6 uker, men det er 2 uker siden!

Testet negativ 2 ganger, den ene senest for 3 dager siden. kan jeg stole på denne testen (clearblue) ?

Har hatt litt blod i utfloden, men ingen mens kommer selv om det kjennes sånn ut hele tiden.

Vet ikke hvordan ting skal kjennes ut siden det er en eventuell første gang.

Det verste er egentlig å ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk siste mens 28. september. Jeg har riktinok en syklus på ca 6 uker, men det er 2 uker siden!

Testet negativ 2 ganger, den ene senest for 3 dager siden. kan jeg stole på denne testen (clearblue) ?

Har hatt litt blod i utfloden, men ingen mens kommer selv om det kjennes sånn ut hele tiden.

Vet ikke hvordan ting skal kjennes ut siden det er en eventuell første gang.

Det verste er egentlig å ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... glemte og si et par ting i spørsmålet mitt i stad.

Jeg er 22 år. Samboeren min og jeg bruker kondom som prevansjon. Sluttet med P-piller rundt påsketider pga for store bivirkninger. Jeg gikk ned i vekt og følte meg hele tiden trett og svimmel mens jeg gikk på dem .

Menstruasjonen har vært stabil etter at jeg sluttet (6 ukers syklus, som jeg hadde før p-pillene). Jeg føler meg som meg selv igjenn, og er oppe i min vanlige vekt.

Nå har jeg gått mer enn 2 uker over tiden, og har etterhvert begynt å tenke på hva det kan komme av. Tok som jeg sa et par tester og begge var negative.

Har vel ikke noen egentlige symptomer på graviditet, bortsett fra at jeg føler meg "fylt opp" i magen, og har siden for ca 3 uker siden følt meg små svimmel og trøtt. Utfloden inneholder bittelittegranne blod hver morgen, men er i vanlig mengde.

Det jeg lurte på er om jeg kan stole på svaret jeg fikk på testene, eller om jeg bør bestille time hos legen ?

Dette ble en litt lang tilførelse, men tankene er litt klarer nå enn da jeg skrev det første innlegget mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Eh... glemte og si et par ting i spørsmålet mitt i stad.

Jeg er 22 år. Samboeren min og jeg bruker kondom som prevansjon. Sluttet med P-piller rundt påsketider pga for store bivirkninger. Jeg gikk ned i vekt og følte meg hele tiden trett og svimmel mens jeg gikk på dem .

Menstruasjonen har vært stabil etter at jeg sluttet (6 ukers syklus, som jeg hadde før p-pillene). Jeg føler meg som meg selv igjenn, og er oppe i min vanlige vekt.

Nå har jeg gått mer enn 2 uker over tiden, og har etterhvert begynt å tenke på hva det kan komme av. Tok som jeg sa et par tester og begge var negative.

Har vel ikke noen egentlige symptomer på graviditet, bortsett fra at jeg føler meg "fylt opp" i magen, og har siden for ca 3 uker siden følt meg små svimmel og trøtt. Utfloden inneholder bittelittegranne blod hver morgen, men er i vanlig mengde.

Det jeg lurte på er om jeg kan stole på svaret jeg fikk på testene, eller om jeg bør bestille time hos legen ?

Dette ble en litt lang tilførelse, men tankene er litt klarer nå enn da jeg skrev det første innlegget mitt :-)

Hvis det er gått mer enn 3 måneder siden siste menstruasjon og du ikke er gravid (man kan i stor grad stole på testene som selges i Norge) synes jeg du skal søke lege for en sjekk. Hormonforstyrrelser kan stoppe eggløsning og dermed mensen. Legen vil sannsynligvis ta en blodprøve av deg. Stoffskifteforstyrrelser kan f.eks. stoppe mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...