Gjest prust Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 Vi har en Herwa 16 fot med 15 hester Johnsom motor på. Både båten og motoren er forholdsvis gammel, men i OK stand. Vi kjøpte den i 1997 for 14000 kr (inkl. motor). Hvor mye tror dere vi kan få for den nå? Vi bor i Kristiansand. 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 9. juni 2003 Skrevet 9. juni 2003 Her bør du nok ta utgangspunkt i salg av båt uten motor. En båt som er fri for skader og ser bra ut i skrog, seter, kalesje osv. er attraktiv uansett alder. Selv har jeg en Comet 16 fra 70-tallet en gang som ser helt lik ut i forhold til With, Skibsplast, Gh, Selco o.l. som er opptil 16-17 år nyere. Du kan derfor regne med å få markedspris for båten, mens motoren er nærmest verdiløs som salgsobjekt. En gammel motor vet du aldri når tar kvelden og det er uaktuelt å koste på en 20 år gammel 15-hester. Det lønner seg ikke i det hele tatt. Selg derfor båten å la motoren gå på kjøpet, slik at det er båten som er salgsvaren her. 14000 høres ut som en fin pris, kanskje du kan legge deg litt høyere og heller gi litt prutningsmonn. Men du trenger ikke gå under prisen du selv har gitt. Denne båten faller ikke i verdi med alderen, men ettersom standen forandres. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 Er du i Kjøpmannsvik? Nei, vi bor i Randesund - båten ligger i ytre Randesund. Har ikke lyst å spesifisere nærmere :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 Her bør du nok ta utgangspunkt i salg av båt uten motor. En båt som er fri for skader og ser bra ut i skrog, seter, kalesje osv. er attraktiv uansett alder. Selv har jeg en Comet 16 fra 70-tallet en gang som ser helt lik ut i forhold til With, Skibsplast, Gh, Selco o.l. som er opptil 16-17 år nyere. Du kan derfor regne med å få markedspris for båten, mens motoren er nærmest verdiløs som salgsobjekt. En gammel motor vet du aldri når tar kvelden og det er uaktuelt å koste på en 20 år gammel 15-hester. Det lønner seg ikke i det hele tatt. Selg derfor båten å la motoren gå på kjøpet, slik at det er båten som er salgsvaren her. 14000 høres ut som en fin pris, kanskje du kan legge deg litt høyere og heller gi litt prutningsmonn. Men du trenger ikke gå under prisen du selv har gitt. Denne båten faller ikke i verdi med alderen, men ettersom standen forandres. Dette var jo interessant! Båten er fra noen og sytti (72-75 tror jeg) og motoren fra ca 1980. Kalesjen ble overhalt i fjor eller forfjor, så alle sømmer og strikker er gode. Benkene inni er imidlertid ganske stygge og tørre - trenger nok en del pussing og oljing. Skroget er fint og uten skader, og vi har stoffet den annenhvert år og vokset og polert sidene hvert år. Motoren har fusket litt, men er jo til å stole på! Flott hvis vi kan få 12.-14.000 for den :-) 0 Siter
Good Golly! Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 5 - 6 000,- på www.finn.no hvis du er heldig. Gammel båt med liten motor er ikke så mye verdt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 5 - 6 000,- på www.finn.no hvis du er heldig. Gammel båt med liten motor er ikke så mye verdt. Usj da! Det var noe helt annet enn det Pappa bjørn sa....:-( Håper PB har rett, men takk for tipset (du helte litt kaldt vann i fleisen min nå!) 0 Siter
Good Golly! Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 Usj da! Det var noe helt annet enn det Pappa bjørn sa....:-( Håper PB har rett, men takk for tipset (du helte litt kaldt vann i fleisen min nå!) Uffa, beklager. Men det er min erfaring. Håper jeg tar feil... 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 10. juni 2003 Skrevet 10. juni 2003 Nei, vi bor i Randesund - båten ligger i ytre Randesund. Har ikke lyst å spesifisere nærmere :-) Spurte pga. at jeg har kjenninger der som kunne ha tatt den i øyesyn for meg. Jeg bor i midt-norge. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.