Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser du ned på dem som er psykisk syk? 

Anonymkode: 27a73...f6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei fordi jeg vet hva som gjør at en blir som oftes psykisk syk. Gjør du det ?

Anonymkode: 730cc...0e7

Skrevet (endret)

Nei, hvordan det? Egentlig et litt rart spørsmål.

Endret av Vendi
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 8e24d...1cc

Everybody
Skrevet

Det er mange i samfunnet som gjør det. Veldig mange har lav kunnskap om psykisk sykdom.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, det gjør ikke jeg🙂psykisk syke mennesker er utrolig tøffe mennesker tenk den smerten de lever med vær dag❤️ 

Endret av Krisebærblomsten
AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (48 minutter siden):

Det er mange i samfunnet som gjør det. Veldig mange har lav kunnskap om psykisk sykdom.

Ja mange tror at en kan bare ta seg i sammen så blir en bra igjen. At det er viljestyrt.  Nei ofte forstår en ikke ting før en selv har kjent det på kropp og sjel. Men ja er mulig å bli friskere og frisk. 

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (32 minutter siden):

Nei, det gjør ikke jeg🙂psykisk syke mennesker er utrolig tøffe mennesker tenk den smerten de lever med vær dag❤️ 

Er utrolig trist noen har så lite kunnskap om psykisk helse vi lærte ingen ting i skolen eller barnehagen om dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja mange tror at en kan bare ta seg i sammen så blir en bra igjen. At det er viljestyrt.  Nei ofte forstår en ikke ting før en selv har kjent det på kropp og sjel. Men ja er mulig å bli friskere og frisk. 

Hadde det bare vært så lett og ta seg sammen da hadde ingen vært syke😞slik er ikke dette live. 

Skrevet (endret)

Spørs hva du legger i det å se ned på. På sett og vis er man nesten nødt til å kunne "se ned på" en person i aktiv psykdomsfase.

Må jo påstå at jeg mener å være mer velfungerende enn en psykotisk person med vrangforestillinger, eller en som aktuelt er så bundet av tvangstanker, angst og neuroser at en vanlig hverdag ikke er mulig. En manisk person har jo mistet kontroll dersom en objektivt kan diagnostiseres som sådan.

Kan vel prate i det uendelige om hvor patetisk depresjon er. Det er ikke noe fancy med apati eller selvmedlidenhet, håpløshet eller bunnløs pessimisme. Depresjon er mer manglende hygiene, dårlig kroppslukt, forsøplet bolig, nedsatt evne til å opprettholde ansvars- og voksenrollen, enn noen form for mystisk og dyp melankoli. Så hvis jeg kan se ned på egen person i en (utpreget grad) depressiv tilstand, så kan jeg vel "se ned på" andre også når det er deres tur - men uten å dømme da. Synes det er forskjell jeg. 

Vet ikke hva jeg skal tenke om perioder der jeg bare føler meg temmelig genial uten noen spesiell grunn, om man skal kalle det hypomanier, eller bare erkjenne at jeg er en  skikkelig drittsekk i visse sesonger?! Ser ikke ned på meg selv da 😆 Men hvem liker vel arrogante drittsekker. Men lykke til med å se ned på 🤪

Endret av krøll9
UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis de er lavere enn meg.

Skrevet

Vi skulle ha en hjemmepåske, men så fikk mannen hjerteinfarkt i dag og han blir vel på sykehuset til fredagen.  Så da får vi se hva som skjer.

Skrevet
Dorthe skrev (1 time siden):

Vi skulle ha en hjemmepåske, men så fikk mannen hjerteinfarkt i dag og han blir vel på sykehuset til fredagen.  Så da får vi se hva som skjer.

Så trist å lese om din mann🥺

emilie321
Skrevet
Dorthe skrev (1 time siden):

Så leit å høre. God bedring til mannen.

påskelilje
Skrevet
Dorthe skrev (6 timer siden):

Å, så tist, Dorthe! Håper alt går bra og at han snart kommer hjem igjen ❤️

stjernestøv
Skrevet
Dorthe skrev (7 timer siden):

Å så trist, håper han kommer seg fort ❤️ 

Skrevet (endret)
Krisebærblomsten skrev (7 timer siden):

Så trist å lese om din mann🥺

emilie321 skrev (7 timer siden):

Så leit å høre. God bedring til mannen.

påskelilje skrev (2 timer siden):

Å, så tist, Dorthe! Håper alt går bra og at han snart kommer hjem igjen ❤️

stjernestøv skrev (1 time siden):

Å så trist, håper han kommer seg fort ❤️ 

Takk skal dere ha 😘.  Advarselen til alle fra meg er at hvis dere får vondt i kjeven så dra på legevakta.  Det går fint med ham nå, jeg tenker han kommer hjem på torsdag eller fredag.  Operert inn to stenter og føler seg i grei form.

Endret av Dorthe
stjernestøv
Skrevet
Dorthe skrev (1 minutt siden):

Takk skal dere ha 😘.  Advarselen til alle fra meg er at hvis dere får vondt i kjeven så dra på legevakta.

Ja det kan vise seg på mange måter, jeg fikk press i brystet og stram i halsen. Kardiologen trodde jeg hadde hatt et lite hjerteinfarkt. 

Lillemus
Skrevet
Dorthe skrev (14 timer siden):

Uffameg, men godt å høre at det går bra med ham nå. 🥰 God påske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...