Gå til innhold

Hva gjør jeg når jeg ikke orker mer?


jente 19år

Anbefalte innlegg

jente 19år

Jeg er en jente på 19år som i lengre tid har prøvd å få tak i en psykolog. Jeg er student, og har ikke penger til å gå til en privatpraktiserende så jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Omtrent hver dag får jeg melding tilbake i posten om at de jeg har skrevet til ikke har kapasitet. Så hva gjør jeg nå? Når angsten ikke blir mindre av seg selv og jeg ikke lenger klarer å se noen utvei? Jeg mener ikke å true verden men jeg klarer ikke dette alene og den "eneste" utveien har jeg tenkt så alt for mye på... Hvordan skal jeg klare å kjempe for å få hjelp når jeg såvidt orker å holde ut dagene?

Hvor mange ganger må jeg nå bunnen før noen hjelper meg med å komme meg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cerruti 1881

Hei!

Forstår at du er i en vanskelig situasjon. Selv fikk jeg time ved voksen psykiatrisk poliklinikk i løpet av et par mnd.

Synes du bør kontakte fastlegen din og grundig forklare hvordan du har det.

Så henvender han deg videre. Fortell at du ikke makter å gå sånn uten hjelp lenger. Han kan jo bidra med støtte samtaler i ventetiden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du skriver at du er student, og i såfall har kanskje helsetjenesten på studiestedet ditt en mulighet til å støtte deg inntil du finner en behandler som har kapasitet til å ta i mot deg.

Kontakt fastlegen din for å drøfte situasjonen - eller psykiatritjenesten på studiestedet dersom en slik finnes.

I Oslo er det vanlig å få avslag - eller ikke noe svar i hele tatt - fra de fleste man kontakter. Skriver du til f.eks. 15 så er det fortsatt flaks om du får positivt svar i første runde fra noen. Man pleier å anbefale å ringe til de som ikke har svart innen noen uker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider