Gå til innhold

Hva gjør jeg når jeg ikke orker mer?


jente 19år

Anbefalte innlegg

jente 19år

Jeg er en jente på 19år som i lengre tid har prøvd å få tak i en psykolog. Jeg er student, og har ikke penger til å gå til en privatpraktiserende så jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Omtrent hver dag får jeg melding tilbake i posten om at de jeg har skrevet til ikke har kapasitet. Så hva gjør jeg nå? Når angsten ikke blir mindre av seg selv og jeg ikke lenger klarer å se noen utvei? Jeg mener ikke å true verden men jeg klarer ikke dette alene og den "eneste" utveien har jeg tenkt så alt for mye på... Hvordan skal jeg klare å kjempe for å få hjelp når jeg såvidt orker å holde ut dagene?

Hvor mange ganger må jeg nå bunnen før noen hjelper meg med å komme meg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cerruti 1881

Hei!

Forstår at du er i en vanskelig situasjon. Selv fikk jeg time ved voksen psykiatrisk poliklinikk i løpet av et par mnd.

Synes du bør kontakte fastlegen din og grundig forklare hvordan du har det.

Så henvender han deg videre. Fortell at du ikke makter å gå sånn uten hjelp lenger. Han kan jo bidra med støtte samtaler i ventetiden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du skriver at du er student, og i såfall har kanskje helsetjenesten på studiestedet ditt en mulighet til å støtte deg inntil du finner en behandler som har kapasitet til å ta i mot deg.

Kontakt fastlegen din for å drøfte situasjonen - eller psykiatritjenesten på studiestedet dersom en slik finnes.

I Oslo er det vanlig å få avslag - eller ikke noe svar i hele tatt - fra de fleste man kontakter. Skriver du til f.eks. 15 så er det fortsatt flaks om du får positivt svar i første runde fra noen. Man pleier å anbefale å ringe til de som ikke har svart innen noen uker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det slik med sykdom i dette landet at man må være sin egen advokat - og det er vi mange om å ikke orke. Min anbefaling er at du ringer rundt til alle disse behandlerne og snakker med dem. Videre bestiller du time hos fastlegen din og sier det som det er: At du ikke orker mer. Desto mer ærlig du er om din egen situasjon, desto mer sannsynlig er det at du får hjelp. Du kan også få hjelp gjennom skolen din, men erfaringsmessig er ikke den særlig god. Nå er tiden for å være aktiv og gå aktivt ut for å søke hjelp. Den kommer dessverre ikke til deg av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldigsint

Du må gå til fastlegen din, og si hvordan du har det. Køen er lang, og du må ikke late som om du er bedre enn du er. Få legen til å kontakte psykiatrisk poliklinikk, der du bor.

Vet også at noen har møtt opp på psykiatrisk poliklinikk, sammen med ledsager, akkurat når det står på som værst. Nekt å gå igjen!

Synd at det ikke er mulig å få hjelp på andre måter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Gå til fastlegen din og fortell hvordan du har det, så kanskje han kan hjelpe deg å bli innlagt til du får fast hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...