Gå til innhold

Sykkelolje på klær - kjærringråd please!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Svar mottas med stor takk

Dynk flekken i Zalo. La ligge i en dag eller to. Skyll godt under springen og vask deretter som vanlig.

Hvis det skal ligge en dag eller to blir det flekk etter Zalo'en når den tørker inn!

Flere tips?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg har gjort det på den måten flere ganger og fjernet olje, fett og andre vanskelige flekker.

Zalo er bra, skal det ligge lenge, må det fuktes litt etterhvert så det ikke tørker inn, evt blandes med litt vann, evt dekkes til.

Samme gjelder flytende tøyvaskemidler som er bedre på organiske. På f eks deodorantflekker må det ligge lenge og virke, fuktes også så det ikke tørker.

Zalo er bra, skal det ligge lenge, må det fuktes litt etterhvert så det ikke tørker inn, evt blandes med litt vann, evt dekkes til.

Samme gjelder flytende tøyvaskemidler som er bedre på organiske. På f eks deodorantflekker må det ligge lenge og virke, fuktes også så det ikke tørker.

Jeg sa kanskje ikke det, men jeg _mente_ i det minste at plagget må fuktes litt før Zalo'en settes inn. Uansett, min erfaring med metoden er fabelaktig. Hvite barneklær innsmurt i olje har blitt som nye. Selv ei hvit linbukse jeg har ble like fin (vasketemp. 30 grader).

Ulv I Faarikaal

Jeg sa kanskje ikke det, men jeg _mente_ i det minste at plagget må fuktes litt før Zalo'en settes inn. Uansett, min erfaring med metoden er fabelaktig. Hvite barneklær innsmurt i olje har blitt som nye. Selv ei hvit linbukse jeg har ble like fin (vasketemp. 30 grader).

http://www.lilleborg.no/GLOBAL/EIO/BRANDS/EIO033.NSF/graphics/Zalo_samling_liten.jpg/

Se den gamle flaska med skrukork :-) fra 1953 ca. Midterste er fra 1965 ca.

http://www.lilleborg.no/GLOBAL/EIO/BRANDS/EIO033.NSF/graphics/Zalo_samling_liten.jpg/

Se den gamle flaska med skrukork :-) fra 1953 ca. Midterste er fra 1965 ca.

Gode, gamle Zalo. Zalo har gjort mer for befolkningen enn... enn... veldig mye annet ;-)

Hvis det skal ligge en dag eller to blir det flekk etter Zalo'en når den tørker inn!

Flere tips?

I fargehandelen selger de fett-flekk-fjerner (sprayboks med rød kork), det er et hvitt pulver som trekker til seg fettet. Deretter vasker du som vanlig.

Gjest apple

Gode, gamle Zalo. Zalo har gjort mer for befolkningen enn... enn... veldig mye annet ;-)

I helsekostbutikker har de såpestykker laget av grisegalle (trur eg). Det høres ekkelt ut, men det lukter ingenting. Stod selv og gned inn to oljete bukser i helga, og flekkene forsvant (den ene buksa er hvit). Fukt oljeflekken først, og gni/skrubb i vei!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...