Gå til innhold

P-sprøyten!


mamy

Anbefalte innlegg

Jeg begynte med p-sprøyten i oktober,2mnd etter jeg ble mamma, fordi jeg er for distre til å huske på en pille hver dag.Så sprøyten hørtes sikker ut.

Nå har jeg fått en del kviser og jeg vil spise hele tiden!

Jeg har ikke problem med overvekt men nå synes jeg at magen og hoftene har blitt litt runde i det siste.

Nevner også at jeg er 18 år.

Har du noen råd om jeg burde bytte prevensjon eller hvorfor jeg får slike bivirkninger,kan det komme av sprøyten?

Kondom er ikke aktuelt siden det var grunnen til at jeg ble mamma så ung.

Men jeg angrer ikke i det hele tatt!!Men nå har vi tenkt å vente et par år før vi får en til.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med p-sprøyten i oktober,2mnd etter jeg ble mamma, fordi jeg er for distre til å huske på en pille hver dag.Så sprøyten hørtes sikker ut.

Nå har jeg fått en del kviser og jeg vil spise hele tiden!

Jeg har ikke problem med overvekt men nå synes jeg at magen og hoftene har blitt litt runde i det siste.

Nevner også at jeg er 18 år.

Har du noen råd om jeg burde bytte prevensjon eller hvorfor jeg får slike bivirkninger,kan det komme av sprøyten?

Kondom er ikke aktuelt siden det var grunnen til at jeg ble mamma så ung.

Men jeg angrer ikke i det hele tatt!!Men nå har vi tenkt å vente et par år før vi får en til.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du bør sjekke om du kan være gravid. Samleiesmerter som du beskriver tyder ikke på noe farlig, men fortsetter det, kan det vært lurt med en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Beklager, det ble lagt inn feil svar.

Det er ikke utenkelig at det kan være en -sjelden- bivirkning av sprøyten. Hormonet i sprøyten (medoxy-progesteron-acetat) likner på det man produserer før menstruasjon (progesteron) hvor jo noen får kviser.

Hva med en spiral som alternativ? Hvis du ønsker å slutte med sprøyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...