Gå til innhold

SMS - dårlig norsk

Anbefalte innlegg

Gjest master diva
Skrevet

Meldig fra venninne:

Hei har d rollerblades?Tenkt vi kjør en tur på plantasjen å gikk litt..

Sløvhet eller dysleksi?

Skrevet

Hehe, uansett hva det er så er det veldig dårlig norsk.

Skrevet

Dysleksi, spør du meg... Hater sånne meldinger.

Gjest -_meg sm sms'er_-_-_-
Skrevet

Hehe, uansett hva det er så er det veldig dårlig norsk.

Takk skal du faen meg ha. Hyggelig venninne du. Hvis du har problemer med meldingene jeg sender deg, så kan du vel si det til meg i stedet for å slenge det inn her?

Dessuten så er det svært hyggelig å få vite at du du vanker her inne... nå vet jeg i allefall hvem du er.

Pappa Bjørn
Skrevet

Slik som r, d, oxo, og lignende? Det skulle faktisk representere ord. Helt idioti.

Skrevet

Slik som r, d, oxo, og lignende? Det skulle faktisk representere ord. Helt idioti.

Skjnr ik prblmt egntli? Al skjnr jo d her? Oxo tr d str pls å skrive hle stningr. Frstå d a'!

Gjest norsklæreren
Skrevet

Meldig fra venninne?? Meldig?

MELDIG??? Ikke så verst du heller?

Pappa Bjørn
Skrevet

Skjnr ik prblmt egntli? Al skjnr jo d her? Oxo tr d str pls å skrive hle stningr. Frstå d a'!

Nei, da kunne vi jo risikere at alle forstå hverandre. Det ville være litt for gæli.

Men det er ikke bare ungdommens SMS språk som er problemet da. Mange har vanskelig for å snakke så qandre forstår deg. De begynner å prate midt i en setning som de har startet i hodet eller prater om noe helt annet midt inne i et emne fordi de ikke forstår hva det prates om eller ikke synes det er innterresant. Det er litt sånn jeg har det med svigermor.

Skrevet

Nei, da kunne vi jo risikere at alle forstå hverandre. Det ville være litt for gæli.

Men det er ikke bare ungdommens SMS språk som er problemet da. Mange har vanskelig for å snakke så qandre forstår deg. De begynner å prate midt i en setning som de har startet i hodet eller prater om noe helt annet midt inne i et emne fordi de ikke forstår hva det prates om eller ikke synes det er innterresant. Det er litt sånn jeg har det med svigermor.

Jeg syns det er greit med sms-språk. Problemet er når de begynner å skrive slik ellers.

Skrevet

[quote name=-_meg sm sms'er_-_-_-' timestamp='1055248038' post='1720058]

Takk skal du faen meg ha. Hyggelig venninne du. Hvis du har problemer med meldingene jeg sender deg, så kan du vel si det til meg i stedet for å slenge det inn her?

Dessuten så er det svært hyggelig å få vite at du du vanker her inne... nå vet jeg i allefall hvem du er.

Ehh, den var vel ikke til meg, men til master diva vil jeg tro?

Må jo le, nå tenker jeg dere to har noe å snakke med hverandre om? hehe.

Gjest qtek 7070
Skrevet

Jeg syns det er greit med sms-språk. Problemet er når de begynner å skrive slik ellers.

Helt enig med deg. Grunnen til sms språket, er jo at en mobiltelefon ikke har verdens letteste tastatur å skrive på. I tilleg til at man skal ha sagt det meste på færrest mulig tegn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...